April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۹۴۸
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
0
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در بورس اعدادی را می‌بینیم که نشان می‌دهد عطش بازار برای جذب نقدینگی بسیار بالا رفته گفت:روزانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و اگر جذب بورس نشود می‌تواند بازارهای موازی ما را دچار چالش کند.

فرابورس بهترین فرصت بازگرداندن شرکت های تولیدی به اقتصاد

 

به گزارش پول نیوز، محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های شعار سال یک ساله هستند و باید برنامه‌های کوتاه مدت برای آن تدوین شود تصریح کرد: اولین چالش بخش های مختلف اقتصادی، منابع مالی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های بزرگ از طریق طرح های توسعه‌ای خودشان و سپرده منابع خود می‌توانند در توسعه مشارکت کنند.


پورابراهیمی تصریح کرد: سهم بخش صنعت در مصارف برقی از بخش کشاورزی پیشی گرفته و این بخش ۳۵ درصد شده و با یک روند پرشتاب در حال حرکت است.


وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی در استان نیمه فعال و یا غیرفعال هستند که مسئله و مشکل اصلی آن‌ها تامین منابع مالی است گفت: امروز در بورس اعدادی را می‌بینیم که نشان می‌دهد عطش بازار برای جذب نقدینگی بسیار بالا رفته است.

پورابراهیمی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان می‌دهد روزانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و اگر جذب نشود می‌تواند بازار موازی ما را دچار چالش کند، ادامه داد: در حال حاضر به راحتی می توانیم همه شرکت ها را از طریق عرضه در بازار سرمایه، تامین مالی کنیم و بهترین موقعیت برای استفاده از بازار سرمایه امسال است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: طلایی ترین موقعیت برای اینکه شرکت‌های دارای توجیه را به عرصه اقتصاد برگردانیم، فرابورس است.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تعیین تکلیف مجوزهای واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: مجوزهای زیادی در طرح های بزرگ صنعتی دریافت شده اما عملیاتی نشده و بلاتکلیف است که باید تعیین تکلیف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: