April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تکرار تراز درآمدی در فروردین 99؛
کد خبر: ۳۳۰۰۰۳
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
0
در سال های اخیر روند درآمدزایی «بانک سینا» در مسیر مثبت قرار گرفت و هر سال بر بار آن افزوده می شود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، «بانک سینا» از جمله بانک هایی است که وضعیت مطلوبی دارد و درآمدزایی آن بیش از هزینه‌بری است.

بر اساس گزارش های موجود، این بانک در دوره 12 ماهه سال 98 توانست 24 هزار و 703 میلیارد ريال درآمد تسهیلات اعطایی شناسایی کند؛ این سرفصل در سال 97 با رقمی در حدود 23 هزار و 269 میلیارد ريال پر شده بود. در واقع، «بانک سینا» در سال 98 توانست درآمد بیشتری از تسهیلات اعطایی خود شناسایی کند.

در سوی دیگر، میزان سود سپرده های سرمایه گذاری در سال 98 در مجموع 20 هزار و 579 میلیارد ريال بود که 130 میلیارد ريال کمتر از سود سپرده های سال 97 است.

به عبارت بهتر، «وسینا» علاوه بر این که توانسته بر درآمد سرمایه گذاری های خود بیافزاید، موفق به کاهش سود سپرده های بانکی نیز شده و از دو جهت عملکرد مثبت از خود برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

«وسینا» املاک مازاد را به مزایده می گذارد

گزارش عملکرد فروردین ماه سال 99 نیز حاکی از تداوم این روند رو به رشد است. این بانک در اولین ماه از سال 99 حدود 2 هزار و 179 میلیارد ريال درآمد تسهیلات اعطایی کسب و یک هزار و 961 میلیارد ريال سود سپرده ها پرداخت کرد.

بنابراین، اولین ماه از سال جدید نیز با تراز درآمدی مثبت 218 میلیارد ريالی به پایان رسید. نگاهی به گزارش «بانک سینا» نشان می دهد که این بانک به سمت جذب منابع ارزان قیمت حرکت کرده است و بیش از آن که سپرده های بلندمدت رشد کند، حجم سپرده های کوتاه مدت افزایش یافته‌اند.

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می کنید، تراز درآمدی این بانک در چند سال اخیر مثبت بوده و هر سال بر بار مثبت آن افزوده است.

بانک سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: