رشد نرخ های فروش به پاس تقاضای زیاد؛
کد خبر: ۳۳۰۰۰۶
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
0
شیوع کروناویروس موجب شد تا بازار مصرف محصولات غذایی بهتر شود و در این میان، «غمینو» با نرخ های بالاتر، از این فرصت استفاده کرد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنایع غذایی مینو شرق» که همگان به نام مینو آن را می شناسند، رشد جالب توجه 62 درصدی در درآمدزایی را در کانامه سال 98 خود به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، با کسب 110 میلیارد ريال درآمد فروش در اسفند ماه، سال 98 با تحقق یک هزار و 282 میلیارد ريال درآمد به پایان رسید. این شرکت علاوه بر این که توانست محصولات خود را با نرخ های بالاتر از گذشته به فروش برساند، در بهبود مقدار فروش نیز موفق بود.

در صورتی که حاشیه سود 20 درصدی را لحاظ کنیم، انتظار می رود «غمینو» در سال 98 حدود 256 میلیارد ريال سود خالص کسب کرده باشد. شرکت در سال 97 با ثبت 96 میلیارد ريال سود خالص، 539 ريال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده بود.

«غمینو» در فروردین ماه فقط توانست 69 میلیارد ريال درآمد عملیاتی کسب کند؛ اما نکته این جا است که به دلیل شیوع کروناویروس تولید شرکت از ۲۳ فروردین آغاز شد و از سوی دیگر، با عنایت به کشش بازار تخفیف فروش حذف شده است. البته فروردین سال گذشته نیز حدود 65 میلیارد ريال فروش داشت.

نکته دیگر این که نرخ فروش بیسکوئیت به عنوان محصول اصلی «مینو» در فروردین ماه سال 99 نسبت به اسفند ماه سال 98 با رشد مواجه شده و از حدود 80 هزار ريال در هر کیلو به 99 هزار ريال رسیده است.

در واقع، «غمینو» از بازار مصرفی که به دلیل شیوع کروناویروس ایجاد شد نهایت استفاده را برد و زمانی که تقاضای مطلوبی برای محصولات خود دید، با حذف تخفیف های فروش، نرخ های بیشتری را در محصولات خود منظور کرد.

 

«غمینو» از کرونا فرصت ساخت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: