April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۰۱۷
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
0
در حالی که کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و کارخانجات تعطیل شده اند اما صنعت فولاد توانسته روند مناسب خود را حفظ کند و فقط6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.

کرونا صنعت فولاد جهان را به زانو درآورد

 

به گزارش پول نیوز، اتحادیه جهانی فولاد از میزان تولید 64 کشور گزارشی را منتشر کرده است که میزان تولید فولاد جهان در ماه مارس به علت گسترش ویروس کرونا و تعطیلی کارخانجات با 6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 147 میلیون و 100 هزار تن رسیده است.

بر اساس این گزارش میزان تولید فولاد جهان در 3 ماهه نخست امسال نیز با 1.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 443 میلیون تن رسیده است.

در کشورهای اروپایی نیز به علت شیوع کرونا و اجرای قرنطینه در این کشورها بسیاری از کارخانه ها و شرکت ها تعطیل شدند وهمچنین عدم خروج از منزل بازدهی ها را پایین آورده و همین امر باعث شده است تا فشار زیادی به صنعت فولاد اروپا وارد شود.

سال گذشته اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت فولاد در قاره اروپا قوانین سختگیرانه ایی را برای واردات فولاد از کشورهای غیر اروپایی وضع کرده و در این شرایط با تعطیلی کارخانه ها هم صنعت فولاد این قاره دچار مشکل شده است.

اما تولید فولاد ایران در ماه مارس امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 14.1 درصد رشد به 2 میلیون و 250 هزار تن رسیده که روند آن بر خلاف جهانی یک روند رو به رشد بوده است و همچنین میزان تولید فولاد ایران در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی با 13.2 درصد رشد نسبت به سه ماهه مشابه پارسال به 6 میلیون و 750 هزار تن رسید.

کشورهای (چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، برزیل و آلمان) کاهش تولد داشتند. ترکیه نیز شاهد رشد اندک 4.1 درصدی بوده است. بدین ترتیب ایران در ماه مارس 2020 بیشترین رشد تولید فولاد جهان را در بین 10 کشور نخست به خود اختصاص داده است.

در این گزارش، چین با تولید 78 میلیون و 975 هزار تن فولاد همچنان با فاصله ای قابل توجه بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است. تولید فولاد چین در ماه مارس 1.7 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تولید فولاد آمریکا در این ماه با 6 درصد افت به 7 میلیون و 222 هزار تن رسیده است. بیشترین افت تولید در بین 10 کشور بزرگ تولیدکننده به آلمان اختصاص دارد که تولید ان با 20.9 درصد کاهش به 2 میلیون و 900 هزار تن رسیده است.

در سال 2019 تقاضا برای تولید در سطح پایینی قرار داشت اما کارشناسان قبل ازهمگیر شدن ویروس کرونا پیش بینی کردند که در سال 2020 تقاضا و تولید افزایش خواهد یافت اما با ادامه پیدا کردن این شرایط و تعطیلی کارخانه های فولاد خوشبینانه ترین حالت ممکن این است که تا پایان سال جاری ممکن است صنعت فولاد به حالت سابق برگردد و اگر این اپیدمی ادامه پیدا کند شرایط برای صنعت فولاد سخت تر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: