توصیه یک کارشناس بازار سرمایه به تازه واردها؛
کد خبر: ۳۳۰۱۵۲
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
0
برای کسب سود بیشتر در بازار سرمایه نیازی به فروش سرمایه های دیگر نیست تنها باید درست و علمی انتخاب کنید.

به گزارش پول نیوز، در حالیکه به دلیل یک ویروس چینی، تمامی بازار های جهان دچار نوسان و ریزش شدید شدند اما؛ بازار سرمایه ایران همه را شگفت زده کرد و رکوردهای جدیدی برای خود و به نام خود به ثبت رساند.

بازار سرمایه ایی که در مقابل ریزش سایر بورس های جهانی صعود را برای خود انتخاب کرد، حالا با چالش جدیدی رو به رو شده است به نام هجوم تازه واردها!

تازه واردهایی که از بورس هیچ نمی دانند و تنها خبرهای خوش آن را شنیده و همیشه حسرت یک کد بورسی را داشته‌اند و حالا بدون هیچ آزمون و امتحانی این حسرت برایشان به پایان رسیده است.

در این میان برخی از کارشناسان از حسرتی بزرگتر بیم دارند.

حسرتی به نام از دست دادن سرمایه زندگی این تازه واردها. افرادی که در خواب و خیال سودهای 100 تا 200 درصدی همه زندگی خود را فروخته و وارد بازار سرمایه کرده اند با اینکه از این بازار هیچ نمی دانند.

ترس از اصلاح بلند مدت بازار بعد از صعودهای تاریخی که البته دور از ذهن هم نیست.

احمد جواهری کارشناس بازار سرمایه در واکنش به ورود خیل عظیمی از تازه واردها به بازار سرمایه می گوید: ایشان برای ورود به بازار سرمایه به هیچ عنوان اقدام به فروش مسکن و خودروی خود نکنند، از سایر افراد پولی به عنوان قرض یا وام بانکی نگیرند.

وی ادامه می دهد: بازار سرمایه در تمام دنیا، ریسک‌های خاص خود را دارد. به افراد جدیدالورود به بازار سرمایه اکیدا توصیه می‌شود شخصا نسبت به خرید و فروش سهام اقدام نکنند و  برای سرمایه‌گذاری، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردان تحت مجوز و معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار  اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه خطاب به اهالی جدید بورس تاکید می کند: این نکته مهم را مد نظر داشته باشید که حتی حرفه‌ای‌ترین معامله‌گران جهان نیز همواره در برخی از معاملات خود زیان کرده‌اند. بنابراین انتظار سوددهی همیشگی سهام بازار، غیرمنطقی است و محقق نخواهد شد. هر فرد سرمایه‌گذار باید بداند که در هر معامله‌ای احتمال زیان نیز وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: