May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
«داروپخش» 91 درصد بیشتر سود ساخت
کد خبر: ۳۳۰۳۰۳
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
0
سال 98 برای شرکت «داروپخش» با گام بلند در زمینه درآمدزایی و سودسازی همراه شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، با رشد 91 درصدی سودآوری در سال 98، شرکت «کارخانجات داروپخش» برای هر سهم 2929 ريال سود شناسایی کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده، درآمدهای شرکت هم از نظر مقداری و هم از نظر نرخ های فروش، با رشد همراه بوده؛ به همین جهت، درآمدهای عملیاتی با رشد 62 درصدی به رقم 7 هزار و 919 میلیارد ريال رسیده است.

«دارو» پیش بینی کرده در سال 99 با رشد 25 درصدی مقدار فروش مواجه شود؛ در حالی که در سال 98 مقدار فروش افزایش 11 درصدی داشت.

این شرکت داروساز دو طرح توسعه پروژه بازسازی و نوسازی بخش نيمه جامدات و همچنین، پروژه بازسازی و بهسازی توزين مرکزی را در دست اجرا دارد که هر دو طی سال 99 به اتمام می رسند. پروژه بخش توزین مرکزی با توجه به عدم تخصیص ارز خرید اقلام تاسیساتی خارجی توسط بانک مرکزی برای مدت ۶ ماه متوقف شد و از اسفند ماه سال قبل پس از ورود تجهیزات مذکور مطابق برنامه زمانبندی شروع شد و تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ به اتمام خواهد رسید. در خصوص پروژه نیمه جامدات، شرکت در حال بازنگری طرح توجیهی پروژه مذکور است.

«دارو» 100 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی شناسایی کرد اما؛ از سوی دیگر، 40 میلیارد ريال هزینه عملیاتی و 87 میلیارد ريال هزینه متفرقه متحمل شد.

بیشتر بخوانید:

سودسازی ۲۹۲۹ ریالی "دارو"

این شرکت بیش از 3 هزار و 462 میلیارد ريال مانده تسهیلات بانکی دارد که در سال 98 هزینه مالی بالغ بر 730 میلیارد ريال به دنبال داشت. برای جبران کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، «دارو» در نظر دارد در سال 99 افزایش سرمایه 750 میلیارد ريالی معادل 100 درصد از محل سود انباشته، مطالبات سهامداران و آورده نقدی را به اجرا درآورد.

در نهایت، «دارو» به سود خالص 2 هزار و 197 میلیارد ريالی دست یافت که قصد دارد یک هزار 537 میلیارد ريال آن را در مجمع سالانه تقسیم کند.

 

دارو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: