April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۶۶۶
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
0
از آنجا که اداره کسب وکارهای کوچک، وام دهندگان را درمورد اولویت بندی وام گیرندگان در بازارهای ضعیف و روستایی راهنمایی نکرده است، ممکن است برخی مشاغل روستایی، اقلیت و زنان سرپرست خانوار این وام را طبق پیش بینی های انجام شده دریافت نکرده باشند.

انتقاد نهاد نظارتی آمریکا از نحوه پرداخت کمک به مشاغل کوچک

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، یک نهاد نظارتی در آمریکا روز جمعه با انتقاد از اقدامات دولت ترامپ در نحوه پرداخت بسته اقتصادی 660 میلیارد دلاری به کسب و کارهای کوچک آسیب دیده از شیوع کرونا، اعلام کرد دولت با عدم اولویت بندی این مشاغل مانع تحقق هدف کنگره برای کمک به این مشاغل شده است.

اداره بازرسی کل آمریکا در یک گزارش 40 صفحه ای نوشت: از آنجا که اداره کسب وکارهای کوچک، وام دهندگان را درمورد اولویت بندی وام گیرندگان در بازارهای ضعیف و روستایی راهنمایی نکرده است، ممکن است برخی مشاغل روستایی، اقلیت و زنان سرپرست خانوار این وام را طبق پیش بینی های انجام شده دریافت نکرده باشند.

بر اساس این گزارش، اداره کسب وکارهای کوچک در هنگام صدور وام هیچگونه اطلاعات جمعیتی را جمع آوری نکرده بود، بنابراین بعید است که وام های زیادی به وام گیرندگان در مناطق روستایی و محروم رسیده باشد.

اداره بازرسی کل آمریکا همچنین در گزارش خود تاکید کرد که هنگامی که وام گیرندگان تقاضای بخشیده شدن وام خود را تحت شرایط طرح بسته کمکی می کردند، اداره کسب وکارهای کوچک می توانست از اطلاعات جمعیتی استفاده کند.

اما بر اساس این گزارش، ممکن است حدود دهها هزار وام گیرنده نتوانند همانطور که کنگره در نظر داشت، پول را به کمک های مالی تبدیل کنند.

طبق شرایط سختی که توسط وزارت خزانه داری آمریکا و اداره کسب وکارهای کوچک این کشور برای بخشیده شدن وام تصویب شده است، مشاغلی که کمتر از 75 درصد از وام خود را برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود استفاده می کنند، ممکن است تحت برنامه بخشش وام قرار نگیرند.

این در حالی است که کنگره آمریکا در طرح مصوبه خود چنین شرطی را مشخص نکرده است.

این گزارش حاکی است که شرط 75 درصد به همراه شرط مدت بازپرداخت وام که دو سال است و آن هم توسط کنگره اجباری نشده بود، می تواند ناخواسته منجر به ایجاد زحمت و باری بر دوش وام گیرندگان شود، زیرا بسیاری از مشاغل کوچک هزینه های عملیاتی بالاتری مانند اجاره دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: