May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۷۲۹
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
0
هر روز بیش از هزار نفر در شهر ثروتمند ژنو برای گرفتن بسته های رایگان غذا صف می کشند. این صف ها نشان دهنده تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر کارگران فقیر و مهاجران ثبت نشده حتی در کشور ثروتمند سوئیس است.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، هر روز بیش از هزار نفر در شهر ثروتمند ژنو برای گرفتن بسته های رایگان غذا صف می کشند. این صف ها نشان دهنده تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر کارگران فقیر و مهاجران ثبت نشده حتی در کشور ثروتمند سوئیس است.

مردم از 5 صبح در مقابل یکی از سالن های ورزشی در یک صفحه یک کیلومتری ایستاده بودند تا 1500 بسته غذایی را که داوطلبان توزیع می‌کردند دریافت کنند.

اینگرید برالا، یک شهروند سوئیسی اهل نیکاراگوئه با یک شغل پاره وقت می‌گوید:« جیب های من در آخر ماه خالیست. باید صورتحساب ها، بیمه و خیلی چیزهای دیگر را بپردازیم. این بسته های غذایی عالی هستند. برای یک هفته ما کافیست. یک هفته خیالمان راحت است و بعد فکر هفته بعد را می کنیم».

کشور سوئیس حدود 8.6 میلیون نفر جمعیت دارد که 660 هزار نفر از آنها در 2018 در فقر به سر می بردند. بیشتر این افراد مادران تنها و افراد دارای سطح تحصیلات پایین هستند که پس از از دست دادن شغلشان قادر به یافتن شغل جدیدی نبوده اند.

بیش از 1.1 میلیون نفر در خطر فقر قرار داشتند یعنی درآمد آنها کمتر از 60 درصد متوسط درآمد کشور بود. متوسط درآمد سوئیسی ها برای یک شغل تمام وقت در 2018 ، 5538 فرانک سوئیس معادل 6736 دلار آمریکا بود.

بانک یو بی اس سوئیس محاسبه کرده که ژنو پس از زوریخ دومین شهر گران قیمت دنیا برای یک خانواده سه نفره است. در حالی که متوسط درآمد نسبتاً بالاست، مردم به سختی می‌توانند دخل و خرج خود را تنظیم کنند.

پاتریک وایلند، رئیس ماموریت گروه پزشکان بدون مرز گفت تحقیقات نشان می دهد بیش از نیمی از کسانی که این بسته‌های غذایی رایگان را دریافت میکنند مدارک قانونی ندارند و بقیه یا تابعیت سوئیس را گرفته اند و یا به دنبال پناهندگی هستند.

وی گفت:« ژنو یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیاست ولی همیشه افرادی هستند که زندگی مخاطره‌آمیز در این شهر دارند مخصوصاً افرادی که به عنوان مستخدم کار می کنند یا در بخش کشاورزی، ساخت و ساز و هتل ها شاغل هستند. این افراد یک شبه به خاطر ویروس کرونا شغل خود را از دست داده اند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: