افزایش 21 درصدی سود این داروساز در سال 98؛
کد خبر: ۳۳۰۹۰۴
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
0
در حالی که بسیاری از شرکت ها با رشد درآمدها در سال 98 مواجه شدند؛ «داروسازی جابر ابن حیان» با افت درآمد و سود عملیاتی مواجه شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «داروسازی جابر ابن حیان» نیز صورت های مالی سال 98 خود را روی کدال گذاشت و خبر از رشد 21 درصدی سودآوری خود داد.

بر اساس این گزارش، سود هر سهم در سال 98 به رقم 911 میلیارد ريال رسید که در نظر دارد 10 درصد از این رقم را در مجمع سالیانه به عنوان سود نقدی، تقسیم کند.

لازم به ذکر است که این داروساز در صورت های مالی تلفیقی با رشد 77 درصدی سودآوری مواجه شد و 1360 ريال سود شناسایی کرد.

نکته جالب توجه این است که تنها دلیل رشد سودآوری «دجابر» درآمدهای غیرعملیاتی است و سود عملیاتی در دوره منتهی به اسفند 98 با افت قابل توجه 40 درصدی مواجه شده است.

درآمدهای عملیاتی شرکت 3 درصد کاهش نسبت به سال 97 نشان می دهد و از سوی دیگر، بهای تمام شده 10 درصد رشد کرده است.

در کنار این موارد، با رشد 94 درصدی، 32 میلیارد ريال سایر هزینه های عملیاتی در حساب های شرکت ثبت شده است. به علاوه، 268 میلیارد ريال هزینه مالی به شرکت تحمیل شد که رشد نسبت به گذشته نشان می دهد؛ چرا که مانده تسهیلات بانکی طی سال 98 افزایش یافته و به رقم یک هزار و 277 میلیارد ريال رسیده است.

در این میان، نقطه نجات بخش «دجابر» درآمدهای غیرعملیاتی است که 721 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها ناشی از سود سهام سرمايه گذاری در ساير شرکت ها به ثبت رسید و از سوی دیگر، 166 میلیارد ريال درآمد متفرقه عاید شرکت شد که اغلب آن مربوط به سود حاصل از فروش دارايی ثابت است.

شایان ذکر است که هیئت مدیره «دجابر» پیش بینی کرده در سال 99 به سود هر سهم 1006 ريالی دست یابد که این امر مستلزم بهبود فرایند عملیاتی شرکت است.

سودآوری شرکت در دو سال مالی اخیر روند نزولی داشته و در صورتی که بازار سرمایه رونق نمی گرفت، قطعا سودآوری سال 98 نیز با افت همراه می شد.

«دجابر»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: