April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سودآوری این شرکت 4 برابری شد
کد خبر: ۳۳۱۰۶۰
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
0
افزایش نرخ تورم و رشد قیمت ها سبب شد تا «قاسم ایران» با رشد جالب توجه در درآمدزایی و سودآوری مواجه شود.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، سال 98 برای شرکت «قاسم ایران» آورده بسیار خوبی داشت و سودآوری شرکت رشد 4 برابری را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، سود هر سهم با رشد 300 درصدی به رقم 1939 ريال رسید که عمده دلیل این افزایش را باید در 55 درصدی درآمدهای عملیاتی دنبال کرد. درآمد توزیع و پخش طی این سال به بیش از 26 هزار و 917 میلیارد ريال رسید.

از سوی دیگر، کاهش 86 درصدی هزینه مالی و افزایش 739 درصدی درآمد سرمایه گذاری نیز بر رشد سودآوری اثرگذار بوده‌اند.

با رونق گرفتن بازار سرمایه، «قاسم» نیز اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کرد و از این محل 302 میلیارد ريال سود شناسایی کرد. این شرکت در ابتدای سال 98 بیش از 243 میلیارد ريال مانده تسهیلات مالی داشت که طی سال به طور کامل پرداخت شد و با ثبت 22 میلیارد ريال هزینه مالی، بار سنگین وام بانکی از دوش شرکت برداشته شد. با توجه به سرمایه در گردش مناسب، در حال حاضر «قاسم» لزومی به دریافت وام بانکی نمی بیند.

به این ترتیب، سود خالص با جهشی بلند از رقم یک هزار و 164 میلیارد ريال عبور کرد که هیئت مدیره تصمیم دارد 10 درصد این مبلغ را در مجمع سالیانه تقسیم کند.

همانطور که ملاحظه می کنید روند سودسازی شرکت تا سال 96 نزولی بود و به صفر نزدیک می شد اما؛ در سال 97 اندکی جان تازه گرفت و در سال 98 نیز حرکتی بلند رو به جلو از خود نشان داد.

«قاسم»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: