May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
17 ريال سود هر سهم این نیروگاه در یک سال؛
کد خبر: ۳۳۱۲۷۷
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
0
در حال حاضر سودآوری «بجهرم» در ارقام نه چندان قابل قبولی قرار دارد و انتظار می رود با وارد مدار شدن طرح توسعه شرکت، شاهد ارقام جدید در درآمدزایی و سودآوری باشیم.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، ماحصل فعالیت شرکت «توسعه مولد نيروگاهي جهرم» در سال 98 فقط 400 میلیارد ريال سود خالص بود. از آن جایی که این شرکت سرمایه 24 هزار و 145 میلیارد ريالی دارد، سود هر سهم تحقق یافته 17 ريال می شود. این میزان سود نسبت به سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد.

«بجهرم»

 

درآمدهای عملیاتی شرکت 28 درصد بیشتر شده و به رقم 2588 میلیارد ريال رسیده است. مقدار فروش حدود 2 میلیون مگاوات ساعت افزایش یافته اما؛ نرخ های فروش آن‌چنان تغییری به خود ندیده است.

 

البته این نکته را باید مدنظر داشت که چند روز پیش مجوز افزایش نرخ فروش برق نیروگاه ها به 600 ريال معادل 10 درصد رشد صادر شده بود.

 

«بجهرم» پیش بینی کرده در سال 99 نیز بیشتر از سال قبل فروش انجام دهد و درآمدها به از رقم 3 هزار میلیارد ريال فراتر رود.

 

پیگیری و رفع موانع واحد سوم بخار و تکمیل مستحدثات بخش بخار نیروگاه، حفظ و بهبود آمادگی انرژی واحدهای در حال کار از طریق مدیریت بهره برداری نیروگاه و پیگیری اصلاح نرخ های آمادگی و انرژی، از جلمه برنامه های آتی شرکت به شمار می رود.

 

لازم به ذکر است که «بجهرم» پروژه افزايش توليد نيروگاه از طريق تکميل ۳ واحد بخار نيروگاه سيکل ترکيبی با سرمایه گذاری 6 هزار و 837 میلیارد ريالی را در دست اجرا دارد که تاکنون 95 درصد پیشرفت داشته و انتظار می رود در بهمن ماه سال جاری به طور کامل به بهره برداری برسد.

 

در سایر بخش های عملیاتی و غیرعملیاتی تحرکی دیده نمی شود و به این ترتیب، سهامداران در انتظار تقسیم سود 10 درصدی هستند و از آن جایی که شرکت طرح توسعه بزرگی را در دست اجرا دارد، بعید به نظر می رسد رقمی بیش از این به عنوان سود نقدی در مجمع سالانه مصوب شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: