April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهامداران «آبسال» به گوش باشند
کد خبر: ۳۳۲۱۹۷
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
0
در سال 98 سودآوری شرکت «آبسال» رشد قابل توجهی داشت و انتظار می رود در صورت بازگشت بازارها به حالت عادی، در سال جاری نیز شاهد چنین اتفاقی باشیم.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «آبسال» در سال مالی منتهی به اسفند 98 به صورت حسابرسی نشده به ازای هر سهم 1313 ريال سود ساخت که نسبت به سال 97 نشان از رشد 129 درصدی دارد.

 

بر اساس این گزارش، علت اصلی رشد سودآوری، افزایش 50 درصدی درامدهای عملیاتی است. مقدار فروش با افزایش اندک همراه شد و بیش از آن، رشد نرخ های فروش شرایط فروش را بهبود بخشید.

 

«آبسال» پیش بینی کرده در سال 99 به درآمد 2 هزار و 982 میلیارد ريالی دست یابد که 15 درصد رشد نسبت به سال 98 نشان می دهد. البته از آن جا که ارز 4200 تومانی تولیدکنندگان لوازم خانگی حذف شده، افزایش نرخ های فروش مهمترین فرصت پیش روی شرکت است تا به درآمدها و حاشیه سود بالا دست یابد.

 

در حال حاضر شدت بالارفتن نرخ ارز و مواد اولیه که از طریق بورس ارائه می شود، زیاد است. از همین رو، انتظار می رود رشد درآمدها بیش از 15 درصد پیش بینی شده باشد. البته در این میان، شرایط حاکم بر بازارها به سبب شیوع کرونا سبب افت فروش شده است.

 

مانده تسهیلات مالی با افزایش به رقم 476 میلیارد ريال رسید و در سال 98 هزینه مالی 85 میلیارد ريالی را به شرکت تحمیل کرد. البته 39 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی و 12 میلیارد ريال درآمد متفرقه شناسایی کرد.

 

به این ترتیب، جمع کل سود خالص «لابسا» به رقم 473 میلیارد ريال رسید که در نظر دارد 20 درصد این رقم را در مجمع سالانه بین سهامداران تقسیم کند.

«لابسا»

برچسب ها: لابسا ، آبسال ، بورس ، تاپ ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: