April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تقسیم سود بالا در انتظار سهامداران این سیمانی؛
کد خبر: ۳۳۲۴۰۵
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
0
سودآوری «سیدکو» در چند سال اخیر روند یکنواخت داشت اما؛ در سال 98 جهش بلندی را ثبت کرد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمايه گذاري و توسعه صنايع سيمان» در سال 98 به ازای هر سهم 497 ريال سود ساخت که 181 درصد رشد نسبت به سال 97 نشان می دهد.

 

هیئت مدیره شرکت در نظر دارد با توجه به میزان قابل قبول سود انباشته، 80 درصد از سود تحقق یافته را در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کند.

سیدکو

بر اساس این گزارش، به دلیل افزایش سودآوری شرکت های سرمایه پذیر، درآمد سود سهام با رشد 78 درصدی به رقم یک هزار و 311 میلیارد ريالی رسید و از محل فروش سرمایه گذاری ها نیز به سود قابل توجه یک هزار و 152 میلیارد ريالی دست یافت؛ در حالی که سال 97 فقط 132 میلیارد ريال سود فروش سرمایه گذاری ها شناسایی کرده بود.

 

«سیدکو» طی سال 98 یک هزار و 390 میلیارد ريال سهام شرکت های بورسی و 264 میلیارد ريال سهام شرکت های غیربورسی را خریداری کرد و در مقابل، یک هزار و 548 میلیارد ريال از سهام حاضر در پرتفوی خود را به فروش رساند.

 

بهای تمام شده پرتفوی بورسی «سیدکو» در ابتدای سال 98 حدود 3 هزار و 976 میلیارد ريال بود اما؛ در پایان اردیبهشت ماه سال 99 به رقم 5 هزار و 165 میلیارد ريال افزایش یافت که نشان از توجه این شرکت طی این سال به بازار سرمایه دارد و به سبب وضعیت مطلوب حاکم بر این بازار، اقدام به بزرگتر کردن سبد سهام خود کرد.

 

بخشی از افزایش سرمایه گذاری بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و بخشی دیگر نیز بابت سرمایه گذاری در شرکت های سیمانی هلدینگ بوده است.

 

ارزش بازار سبد سهام شرکت های بورسی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر 34 هزار و 505 میلیارد ريال است. علاوه بر این، سهام شرکت های غیربورسی را نیز خواستار بود و هم اکنون بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی بیش از 2 هزار و 496 میلیارد ريال است.

 

بر اساس گزارش تفسیری «سیدکو» در سال 99 شاهد راه اندازی خط تولید سیمان سفید شرکت «سیمان شمال» و بهینه سازی خط ۳ «سیمان کرمان» خواهیم بود.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: