April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲۸۶۰
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
0
بانک مرکزی روسیه آماده می‌شود که نرخ بهره این کشور را یک بار دیگر کاهش داده و آن را به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ جدید روسیه برساند.

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را کاهش داد

 

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه آماده می‌شود که نرخ بهره این کشور را یک بار دیگر کاهش داده و آن را به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ جدید روسیه برساند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی روسیه در اجلاس سیاست‌گذاری خود در انتهای این هفته نرخ بهره را ۵۰ صدم درصد کاهش دهد.

انتظار می‌رود در روز جمعه بانک مرکزی روسیه سومین کاهش نرخ بهره متوالی خود را اعلام کند. قبلاً در ماه آوریل بانک مرکزی نرخ بهره را از ۶ درصد به ۵.۵ درصد کاهش داده بود که این بیشترین کاهش از اکتبر ۲۰۱۹ تا کنون به حساب می‌آید. این کاهش نرخ بهره با وجود بحران کرونا و کاهش شدید قیمت نفت انجام شد.

نیکولای مینکو، استراتژیست اسبربانک، می‌گوید: ما انتظار داریم بانک مرکزی روز جمعه نرخ بهره خود را به ۵ درصد کاهش دهد و تمایل خود را برای کاهش بیشتر نرخ بهره در آینده اعلام کند.

او گفت: بازارها پیش‌بینی می‌کنند تا انتهای سپتامبر نرخ بهره به ۴ درصد کاهش پیدا کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: