April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۵۱۴۰
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
0
دولت آمریکا در اقدامی که از مدت ها پیش صنایع دفاعی این کشور منتظر آن بودند، کاهش محدودیت های صادرات پهپادها و سیستم های هوایی بدون سرنشین را اعلام کرد.

دولت امریکا کاهش صادرات پهبادهای جنگی  را اعلام کرد

به گزارش  پول نیوز، دولت آمریکا در اقدامی که از مدت ها پیش صنایع دفاعی این کشور منتظر آن بودند، کاهش محدودیت های صادرات پهپادها و سیستم های هوایی بدون سرنشین را اعلام کرد.

 

کاخ سفید در بیانیه ای گفت: "رئیس جمهور (دونالد ترامپ) تصمیم گرفته است تا از اختیار ملی برای نحوه برخورد با یک زیر مجموعه به دقت انتخاب شده از دسته اول سیستم های هوایی بدون سرنشین در توافقنامه کنترل فناوری‌های موشکی که نمی توانند سریعتر از 800 کیلومتر در ساعت حرکت کنند، استفاده کرده و با آنان به عنوان دسته دوم این توافقنامه برخورد کند."

 

در این بیانیه آمده است که توافقنامه کنترل فناوری‌های موشکی منسوخ شده است که نه تنها به صنعت دفاعی ایالات متحده آسیب می رساند بلکه با مهار متحدین و شرکای ایالات متحده ، توان بازدارندگی کشور را در خارج از کشور نیز تضعیف کرده است.

 

این تغییر سیاست بدان معنی است که پهپادهایی با سرعتی کمتر از 800 کیلومتر در ساعت دیگر در معرض محدودیت های این توافقنامه بین المللی قرار نمی گیرند و به ایالات متحده اجازه می دهد تا فروش خارجی هواپیماهای بدون سرنشین نظامی مانند MQ-9 و دیگر محصولات را افزایش دهد.

 

رسانه های آمریکا گزارش دادند که صنایع دفاعی این کشور سالها است که در تلاش است تا در صادرات پهپادها تغییر ایجاد کنند تا بتوانند هواپیماهای بدون سرنشین بیشتری را به کشورهای دیگر به ویژه به خاورمیانه بفروشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: