May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۵۷۳۳
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
0
وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن توافق واشنگتن برای فروش سلاح به تایوان، تصمیم دولت آمریکا برای تحریم برخی نرم‌افزار‌های چینی را با انگیزه سیاسی دانست.
پکن خواهان توقف فروش سلاح به تایوان شد
به گزارش پول نیوز، تصمیم دولت آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان و همچنین اعمال تحریم بر شرکت‌های نرم‌افزاری چین با واکنش شدید وزارت خارجه این کشور مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ وِنبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان، ناقض اصل «چین واحد» است و باید متوقف شود.

خبرگزاری «رویترز» روز جمعه در گزارشی اختصاصی نوشت دولت آمریکا در حال مذاکره با مقامات تایوان جهت فروش دستکم چهار پهپاد جاسوسی پیشرفته به این منطقه است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از وی نوشت که اقدام آمریکا در ممنوع کردن فعالیت نرم‌افزار‌های شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» و «وی‌چَت» در این کشور، با انگیزه‌های سیاسی انجام شده است.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به زودی تحریم‌هایی را علیه آن دسته از شرکت‌های نرم‌افزاری چین که اطلاعاتی را از داخل ایالات متحده به دولت پکن داده و امنیت ملی این کشور را به خطر می‌اندازند، اعلام می‌کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: