April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۴۱۷
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
0
کسری بودجه دولت مرکزی ترکیه در ۷ ماه ابتدایی سال جاری میلادی به ۱۳۹.۱ میلیارد لیر رسید.

کسری بودجه دولت ترکیه در ماه جولای  (4 میلیارد دلار) شد

به گزارش  پول نیوز به نقل از بلومبرگ، دولت ترکیه به دنبال افزایش هزینه هایش برای حمایت از اقتصاد، برای ششمین ماه پیاپی کسری بودجه خود را اعلام کرد. اقتصاد ترکیه ضربه سختی از همه‌گیری ویروس کرونا خورده و درآمد دولت این کشور به خاطر به تعویق انداختن مالیات ها کاهش یافته است.

 

کسری بودجه دولت مرکزی ترکیه در ماه جولای برابر با 29.7 میلیارد لیر (4 میلیارد دلار) گزارش شد. به این ترتیب کسری بودجه این کشور در 7 ماه ابتدایی سال جاری میلادی به 139.1 میلیارد لیر رسید. ترکیه 9.9 میلیارد لیر مازاد بودجه در جولای 2019 و 123.7 میلیارد لیر کسری بودجه در کل سال گذشته میلادی داشت.

 

دولت ترکیه در ماه جولای یک بسته حمایتی 240 میلیارد لیری برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا معرفی کرد، به این ترتیب هزینه های آن به جز پرداخت سود 42.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 107.8 میلیارد لیر رسید.

 

درآمد مالیاتی دولت ترکیه علیرغم به تعویق انداختن دریافت مالیات های شرکتی و مالیات بر درآمد ،30.3 درصد در ماه جولای افزایش داشت و به 76 میلیارد لیر رسید. این رقم در سال گذشته برابر با 58.3 میلیارد لیر بود.

 

درآمد دولت ترکیه 7.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و تورم برای مصرف کننده در این کشور به 11.8 درصد رسید.

 

وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه طی مصاحبه ای در هفته گذشته گفت با توجه به کاهش شدید درآمد ترکیه در 2020، این کشور نمی‌تواند به هدف بودجه خود در سال جاری میلادی برسد. وی گفت تولید ناخالص داخلی ترکیه 5 تا 6 درصد در 2020 کاهش می یابد.

 

خزانه داری ترکیه 30.8 میلیارد لیر در جولای با کسری بودجه نقدی مواجه بود. کسری بودجه نقدی این کشور در 7 ماه اول سال جاری میلادی به 140.1 میلیارد لیر رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: