April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۶۹۶
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
0
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تاسیس کارگزاری‌ و بورس‌های بین الملل در شرایط فعلی کمی سخت است، عنوان کرد: با تاسیس این بورس می‌توان امیدوار بود که گام‌های اولیه برای کاهش تحریم‌ها برداشته خواهد شد اما تاسیس این بورس با وجود مجلس فعلی، امکان پذیر نخواهد بود.
با تاسیس بورس بین الملل، گام‌های اولیه برای کاهش تحریم‌ها برداشته خواهد شد
به گزارش پول نیوز، تأسیس بورس بین الملل در منطقه آزاد کیش مدتی است که به یکی از مهمترین موضوعات در مناطق آزاد تبدیل شده است و از سال گذشته که این بحث بار دیگر مطرح شده، نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

برخی از کارشناسان و فعالین اقتصادی معتقدند راه اندازی بورس بین الملل می‌تواند فرصت‌هایی تازه را برای رونق کسب و کار و ارزآوری نه تنها در مناطق آزاد بلکه برای کل کشور داشته باشد.

به گفته معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، سازمان بورس با تاسیس این بورس موافقت کرده است، اما با این شرط که دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ترکیب سهامداران داخلی و خارجی را مشخص کند.

وی همچنین گفته بود بازار سرمایه باید حتما به بازار‌های بین المللی وصل باشد تا بتواند از منافع آن بازار‌ها بهره‌مند شود و می‌توان گفت این بزرگترین تحول در بازار سرمایه ایران است.

علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در این خوص به خبرنگار پول نیوز می‌گوید: راه اندازی بورس بین الملل در مرحله اول، هم برای اقتصاد کشور و هم مناطق آزاد خوب است و ارز آوری بسیاری هم دارد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: تاسیس بورس بین المللی صورت می‌گیرد، زیرا بورس بین الملل نرم افزار‌های ویژه‌ای نمی‌خواهد و زیرساخت‌های آن آماده است.
 
بیشتر بخوانید:
 

اما و اگر یک طرح بانکی در مناطق آزاد


حیدری بیان کرد: راه اندازی بورس بین الملل در مناطق آزاد از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در مرحله اول باعث رونق آن منطقه خواهد شد و همچنین بورس بین الملل می‌تواند سهامداران خرد را هم در صورت تسلط به دانش این بازار، از سود بالایی برخوردار کند.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: تاسیس کارگزاری‌ها و بورس‌های بین الملل در شرایط فعلی، کمی سخت است، اما می‌توان امیدوار بود که گام‌های اولیه برای کاهش تحریم‌ها برداشته خواهد شد اما تاسیس این بورس با وجود مجلس فعلی، امکان پذیر نخواهد بود.
 

گفتگو از سحر گلی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: