یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۷۲۶۶
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
0
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر نقدینگی به سایر بازارها وارد شود موجب تخریب وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، عنوان کرد: به دلیل اینکه هیچ گونه فضایی برای انتقال این حجم از نقدینگی وجود ندارد، سیاست حاکم مجبور به حمایت و هدایت این میزان نقدینگی به بازار سرمایه است.
دولت مجبور به حمایت از بازار سرمایه است
فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: ارزش ذاتی و روز سهام شرکت‌ها طی چند روز به حدی است که به اصلاح بیشتر نیاز دارد، اما به صورت دستوری، سفارشی و مدیریت شده تا حدی می‌توان بازار را کنترل کرد.

وی افزود: بازار زمانی به واقعیت خود نزدیک می‌شود که بدون هیچگونه حمایت از حوزه‌های نظارتی، شکل خود را پیدا کند و زمانی که به این صورت از اصلاح قیمت‌ها و شاخص جلوگیری شود، بازار عمق بیشتری می‌گیرد، زیرا مانند یک فنر فشرده می‌شود و ممکن است پلکانی افزایش یابد.

آقابزرگی عنوان کرد: وضعیت بازار سرمایه علی رغم حمایت‌هایی که صورت می گیرد، وضعیت مناسبی است و تا زمانی که سیاست‌های پولی و مالی دولت، محوریت بازار سرمایه به منظور هدایت نقدینگی داشته باشد، حمایت از بازار سرمایه ادامه دار خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید: 
 
 
این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است: اگر نقدینگی به سایر بازار‌ها هدایت شود، ممکن است آسیب‌هایی وارد شود که موجب تخریب وضعیت اقتصادی کشور می‌شود بنابراین دولت نقدینگی را به سوی بازار سرمایه هدایت و از آن حمایت می‌کند.

وی در ادامه مطرح کرد: حمایت دولت از بازار سرمایه به این دلیل است که هیچ گونه فضایی برای انتقال این نقدینگی وجود ندارد و سیاست حاکم، مجبور به حمایت و هدایت این میزان نقدینگی به بازار سرمایه است حتی اگر بیش از ارزش ذاتی بازار باشد، دولت مجبور به حمایت از بازار سرمایه است.

آقابزرگی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدهی دارا یکم و استقبال مردم از آن، صندوق‌های پالایشی یکم هم مورد استقبال مردم قرار میگیرد، اما به هیچ عنوان در کلیت نظام بورس و نظام پذیره نویسی صندوق‌های جدید، اشتیاق ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۹ تکرار نخواهد شد.
 
 

گفتگو از سحر گلی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: