May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۷۶۰۵
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
0
مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن بیان کرد: با توجه به افت و خیز بازار سرمایه، ورود این میزان معدن به بورس تاثیری بر بازار ندارد، زیرا بازار سرمایه امروزه با کمبود نقدینگی روبه رو است.
عدم استقبال مرد از بورس معدن/ تازه واردان بورس از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد شوند
به گزارش پول نیوز، روز گذشته سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در جلسه‌ای که به منظور ورود معادن به بورس، با حضور مدیران سازمان بورس و مدیران معدنی برگزار شد گفت که در راستای تاکید رییس جمهور مبنی بر ورود معادن به بورس، جلسات متعددی در وزارت صمت برگزار شده و زمینه‌های آن در حال فراهم شدن است که ۵۵۰ معدن می‌توانند وارد بورس شوند که در خصوص روش‌های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی و یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می‌توان اقدام کرد؛ بنابراین طبق تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون معادن، پروانه بهره برداری سندی رسمی، لازم الاجراء، قابل معامله، تمدید و توثیق است، لذا موضوع واگذاری و انجام معاملات حق امتیاز به صورت یکجا و یا عرضه خرد قابل انجام است که با توجه به وجود ۵۵۰۰ معدن درخصوص روش‌های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی و یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می‌توان اقدام کرد و سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران آمادگی خود را برای حمایت از این بخش اعلام کرده اند.

زرندی معتقد است که واگذاری معادن در بورس می‌تواند علاوه برایجاد تحرک و پویایی بخش معدن شفافیت و سرعت عمل در این حوزه را نیز افزایش دهند.

در این رابطه محمد مشاری، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: با توجه به افت و خیز بازار سرمایه، ورود این میزان معدن به بورس تاثیری بر بزار سرمایه ندارد، زیرا بازار سرمایه امروزه با کمبود نقدینگی روبه رو است.

وی افزود: باید انگیزه‌ای ایجاد شود تا مردم سرمایه خود را وارد این بازار کنند و ورود شرکت جدید به بازار سرمایه در شرایطی که بازار با کمبود نقدینگی روبه رو است مشکلی را حل نمی‌کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن اظهار کرد: با توجه به کمبود نقدینگی در بازار بورس، استقبالی از سوی مردم برای ورود به بازار سرمایه صورت نمی‌گیرد، زیرا تعداد فروشندگان سهام بیش از خریداران آن‌ها است.

مشاری عنوان کرد: دولت باید حداقل یک سوم نقدینگی که از طریق نماد‌های پالایشی، بانکی و خودرویی از بازار خارج کرده است را به بازار برگرداند.

وی معتقد است که حال و روز بازار سرمایه خوب نیست و اصلاحات شاخص در بازار سرمایه به زیر عدد یک میلیون ۵۰۰ هم می‌رسد که در کوتاه مدت دچار اصلاح شاخص است، اما در بلند مدت بازار خوبی برای سرمایه گذاری است.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن گفت: کسانی که می‌خواهند وارد بازار شوند اگر دانش و سواد مالی برای سرمایه گذاری دربورس را ندارند باید ازطریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شده و مستقیم سهام خریداری نکنند، زیرا متضرر می‌شوند.
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: