April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۰۶۶
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
0
علی رغم تنش های میان پکن و واشنگتن، چین ماه گذشته ۸۴.۱ میلیارد یوان (۱۲.۳ میلیارد دلار) سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرده است که نشان می دهد ۱۸.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

چین (12.3 میلیارد دلار) سرمایه گذاری خارجی جذب کرده است

به گزارش پول نیوز  به نقل از راشاتودی، چین ماه گذشته 84.1 میلیارد یوان (12.3 میلیارد دلار) سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرده است که نشان می دهد 18.7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

بر اساس داده های وزارت بازرگانی چین، ماه اوت پنجمین ماه متوالی رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور محسوب می شود.

 

طی هشت ماه نخست سال جاری میلادی، ورودی سرمایه به دومین اقتصاد بزرگ دنیا 2.6 درصد افزایش یافته و به 619.8 میلیارد یوان رسیده است.

 

چین همچنان یک مقصد جذاب برای سرمایه گذاری است چرا که یکی از معدود کشورهایی است که پس از به هم ریختن اقتصاد جهانی با شیوع ویروس کرونا، موفق به جلوگیری از رکود اقتصادی شد.

 

پس از کاهش تولید ناخالص داخلی چین طی سه ماهه اول 2020، اقتصاد این کشور در ماه ژوئن بر خلاف پیش بینی ها به میزان 3.2 درصد رشد کرد.

 

پکن تلاش های خود را برای جذب سرمایه گذاران جهانی افزایش داده است. روز جمعه، مقامات ارشد چینی اعلام کردند که این کشور برای حمایت از سرمایه گذاران از رشد سریع بخش خدمات حمایت می کند.

 

ورود سرمایه به چین علی رغم اختلافات این کشور با ایالات متحده در چندین حوزه، همچنان در حال رشد است. دولت ترامپ علاوه بر تحت فشار قرار دادن مشاغل چینی در کشور خود، سعی در ترغیب شرکت های آمریکایی برای کنار زدن چین داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: