April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۰۳۵۵
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
0
محققان عقیده دارند همه‌گیری ویروس کرونا ۶۲۵ هزار نفر را تا سال آینده در آمریکا به کام مرگ می‌کشد. اگر ارزش هر زندگی را هفت میلیون دلار در نظر بگیریم، مرگ و میرهای ناگهانی ناشی از ویروس کرونا ۴.۴ تریلیون دلار را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کند.

کرونا ۴.۴ تریلیون دلار انسان تا سال آینده در آمریکا می کشد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر تولید و زندگی مردم در آمریکا 16 تریلیون دلار به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده است.


در حالی که اکثر تحقیقات خسارت وارد شده از همه‌گیری ویروس کرونا را با توجه به تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی اندازه‌گیری می‌کنند، ولی گزارش انجمن پزشکی آمریکا در اوایل این هفته رویکرد متفاوتی را نشان داد.

نویسندگان این گزارش -لارنس سامرز، وزیر سابق خزانه داری آمریکا و دیوید کاتلر، اقتصاددان دانشگاه هاروارد- علاوه بر هزینه‌های صرف اقتصادی، خسارات ناشی از مرگ و میرهای این ویروس را هم در نظر گرفته‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به حدود 8 میلیون رسیده و بیش از 215 هزار نفر من خود را از دست داده‌اند. محققان عقیده دارند این همه‌گیری 625 هزار نفر را تا سال آینده در آمریکا به کام مرگ می‌کشد. اگر ارزش هر زندگی را هفت میلیون دلار در نظر بگیریم، تعداد مرگ و میرهای ناگهانی ناشی از ویروس کرونا 4.4 تریلیون دلار را از اقتصاد خارج می‌کند.

متخصصان عقیده دارند این ویروس تاثیرات منفی بلندمدتی بر سلامت افراد خواهد گذاشت مخصوصاً افرادی که به نوع شدید این بیماری مبتلا شده‌اند. چون این تاثیرات باعث مرگ ناگهانی افراد می‌شود، بنابراین برای کل اقتصاد هم پیامدهایی به دنبال خواهد داشت و 2.6 تریلیون دلار دیگر تا پایان سال آینده به اقتصاد آسیب می‍‌رساند.


حتی کسانی که به این ویروس مبتلا نشده‌اند هم تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند. مرگ عزیزان و تاثیرات قرنطینه‌ها و تنهایی باعث بیماری‌های روانی و افسردگی می‌شود. بنابراین 1.6 تریلیون دیگر برای درمان این بیماری های روانی هزینه خواهد شد.

بیش از نیمی از خسارت های به وجود آمده نتیجه کاهش درآمدها به خاطر رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کروناست. نویسندگان این گزارش به اطلاعیه دفتر بودجه کنگره آمریکا اشاره کردند که طبق آن 7.6 تریلیون دلار از تولید این کشور طی دهه آینده کم خواهد شد.

در این تحقیقات آمده است:«خسارت اقتصادی ناشی از این بحران بیش از دو برابر خسارتهای به وجود آمده از تمام جنگ‌های آمریکا از 11 سپتامبر 2001 است که شامل جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه هم می‌شود. ‌پیش‌بینی می‌شود این خسارت ها به بیش از 16 تریلیون دلار یا معادل 90 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا برسد. تخمین زده می‌شود هر خانواده چهار نفره آمریکایی 200 هزار دلار خسارت ببینند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: