کد خبر: ۳۴۱۸۲۹
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
0
گزارش حسابرسی شده صورت‌های مالی «ولساپا» با صعود درآمد‌های عملیاتی و سود خالص منتشر شد.
سود «ولساپا» ۳۶ میلیارد بالا رفت
به گزارش پول نیوز، حسابرسان حدود ۳۶ میلیارد ریال به سود خالص شرکت لیزینگ رایان سایپا طی عملکرد دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه سال ۹۹ افزودند.

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده، درآمد‌های عملیاتی با اندکی افزایش نسبت به گزارش حسابرسی نشده به ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به دوره ۶ ماهه نخست سال قبل افت ۱۳ درصدی دارد.

از آنجایی که هزینه تامین منابع مالی عملیات لیزینگ کاهش ۵۶ درصدی داشت، سود ناخالص «ولساپا» افزایش ۴۳ درصدی را تجربه کرد.

با ثبت درآمد ۱۷ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری‌ها و ۷۲ میلیارد ریال درآمد متفرقه، جمع کل سود خالص این شرکت لیزینگ در نیمه نخست سال جاری به رقم یک هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال نزدیک شد که ۸۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

همانطور که در تصویر ذیل مشخص است روند درآمدزایی «ولساپا» تا سال ۹۷ رو به رشد بوده و با وخیم شدن اوضاع بازار خودرو و کاهش قدرت خرید مردم، درآمد‌های شرکت نیز کاهش یافت.

با توجه به روند کنونی، به نظر می‌رسد شیب نزولی درآمد‌های شرکت در سال ۹۹ نیز ادامه داشته باشد و در حدود ۷ هزار میلیارد ریال محقق شود.

در صنعت لیزینگ منابع مالی از طریق تسهیلات بانکی و وصول اقساط مشتریان تأمین می‌شود و در مقابل، اغلب خرج پرداخت اصل و فرع تسهیلات بانکی می‌شود.

شایان ذکر است که حضور در زنجیره تولید خودرو شامل لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات، خطوط تولید و مواد اولیه، با هدف افزایش عمق داخل و کاهش ارزبری، انجام خواهد شد. علاوه بر این، لیزینگ خودرو‌های کارکرده نیز در دستور کار «ولساپا» قرار دارد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: