کد خبر: ۳۴۳۶۳۹
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
0
«ورنا» نیز همانند برخی شرکت‌های دیگر از محل فروش سهام به سود قابل توجهی در سال مالی اخیر خود دست یافت.

به گزارش پول نیوز؛ صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به شهریور ماه 1399 شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا خبر از رشد 209 درصدی سودآوری می‌دهد.


بر اساس این گزارش، سود تحقق یافته در این سال 2 هزار و 803 میلیارد ریال معادل 353 ریال به ازای هر سهم بود. به این ترتیب، رکورد سودسازی شرکت شکسته شد و به کانال جدید وارد شد.

رونق بازار سرمایه در سال گذشته پایه‌های اصلی سودسازی «ورنا» را تشکیل داد. از مبلغ سود خالص محقق شده، 2 هزار و 616 میلیارد ریال از محل سود فروش سرمایه گذاری‌ها تأمین شد. این شرکت در یک سال مالی خود بالغ بر 5 هزار و 176 میلیارد ریال سهم به فروش رساند که 43 درصد آن مربوط به فروش سهام «سایپا» است. در مقابل، 3 هزار و 627 میلیارد ریال سهم خریداری کرد که «رمپنا» در صدر لیست خرید قرار داشت.


برآورد شرکت از سود فروش سرمایه گذاری‌ها در سال مالی 1400 مبلغی در حدود 2 هزار و 121 میلیارد ریال است.


«ورنا» با رشد اندک 19 درصدی به درآمد سود سهام 200 میلیارد ریالی دست یافت و برای سال آینده 275 میلیارد ریال از این محل درآمد پیش بینی کرده است.


در آخرین گزارش منتشر شده، بهای تمام شده پرتفوی بورسی «ورنا» بالغ بر 11 هزار و 507 میلیارد ریال است که ارزش بازار آن حدود 103 هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.


این شرکت یک هزار و 331 میلیارد ریال در شرکت‌های غیر بورسی سرمایه گذاری کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: