May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵۱۱۵
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
0
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: روند کاهشی قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش پول نیوز، نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: تا پیش از انتشار اخبار شورای رقابت در مورد فرمول جدید قیمت گذاری، نرخ ها در بازار خودرو شیب نزولی یافته بود.

کاشانی نسب گفت: بازار اکنون به شدت راکد و خرید و فروش بسیار کم است، به طوری که فقط در این بازار می توان خریدار واقعی دید و دست دلالان از این بازار کوتاه شده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص تاثیر آزادسازی درج قیمت خودرو در فضای مجازی بر بازار گفت: این موضوع نمی‌تواند تکانی به بازار راکد خودرو بدهد و علاوه بر آن کشش افزایش قیمت نیز در بازار وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت قیمت خودرو در چند روز اخیر پس از ورود مجدد قیمت خودرو به سایت‌های خرید و فروش خودرو گفت: اکنون بازار راکد است و به ندرت معامله‌ای اتفاق می‌افتد و اگر خرید و فروشی نیز انجام شود، از جانب مصرف‌کنندگان واقعی است که ناچار از خرید و فروش خودرو هستند به طوری که می‌توان گفت، بورس بازی و واسطه‌گری به طور تقریبی در حال ترک بازار خودرو است.

بیشتر بخوانبد:

خودرو ۱۰ درصد دیگر ارزان شد/ خریداری وجود ندارد

ابتکار آقای شیوا میزان ارزش منفی خودروسازان را بالا برد

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران افزود: چند روزی است که قیمت دلار و یورو و یعنی ارز کاهش یافته است از آنجایی که قیمت نرخ ارز به شدت در قیمت طلا تاثیر گذار است، بنابراین هر روز شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار هستیم. این کاهش قیمت در بخش خودروهای خارجی بسیار مشهودتر از خودروهای ایرانی است.

وی افزود: تا زمانی که نرخ ها ریزشی باشند و به ثبات نرسند، خریدار تمایلی به خرید نخواهد داشت.

کاشانی نسب با تاکید بر اینکه اگر نرخ دلار به همین شکل کاهش یابد، ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز ادامه می‌یابد، گفت: با توجه به نزولی بودن قیمت‌ها، خریداران بیش از قبل نسبت به خرید خودرو تردید دارند، به شکلی که فروشنده در بازار وجود دارد اما خریداری نیست.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران معتقد است تا زمانی که نرخ‌ها ریزشی باشند و به ثبات نرسند، خریدار تمایلی به خرید نخواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: