کد خبر: ۳۴۶۱۲۴
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
0
سال مالی ۹۹ برای «سهرمز» با سود مناسب همراه بود و به نظر می‌رسد مسیر‌های صادراتی هموار شده است.
سود مطلوب در انتظار سهامداران «سهرمز»
به گزارش پول نیوز، شرکت سیمان هرمزگان سال مالی منتهی به آبان ۱۳۹۹ را با تحقق ۱۵۹۴ ریال سود به ازای هر سهم به پایان رساند و مهیای برگزاری مجمع عمومی‌عادی سالیانه در تاریخ ۲۶ بهمن ماه شد. هیات مدیره در نظر دارد ۷۰ درصد رقم مذکور را بین سهامداران تقسیم کند و البته سهامداران خرد خیلی زود و در اسفند ماه می‌توانند به سود نقدی خود برسند. از آن جایی که این شرکت از سود انباشته مناسبی برخوردار است، تقسیم سود بالا فشار چندانی به شرکت وارد نمی‌کند.

علت اصلی رشد ۱۴۴ درصدی سودآوری این سیمان‌ساز در افزایش ۷۶ درصدی درآمد‌های عملیاتی در کنار کنترل هزینه‌های تولید است که سبب شده حاشیه سود ناخالص با ۱۰ درصد افزایش، به ۳۶ درصد برسد.

سرمایه نگر

در کنار افزایش نرخ‌های فروش، مقدار فروش «سهرمز» نیز نسبت به سال گذشته بهبود یافته و به این ترتیب، برای سال مالی ۱۴۰۰ با رشد ۲۵ درصدی، مبلغ فروش ۶ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریالی پیش بینی کرده است.

مقدار صادرات افزایش ۳.۵ برابری داشت و به همین دلیل، سود تسعیر ارز جهش قابل ملاحظه‌ای را به ثبت رساند و موجب بهبود حاشیه سود عملیاتی شد. سومالی، بنگلادش، هند و چین مهمترین مقاصد صادراتی این شرکت به شمار می‌روند.

سرمایه نگر

اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه به نیت افزایش ظرفیت تولید و همچنین اجرای طرح مشارکت خارجی احداث کارخانه آسیاب سیمان در یکی از کشور‌های منطقه، جزو برنامه‌های آتی «سهرمز» به شمار می‌رود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: