April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۹۵۹۷
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
0
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، در حالی ویژگی بارز پیک چهارم کرونا را انتقال سریع با قدرت کشندگی کمتر اعلام کرد که رشد ۶ درصدی موارد فوتی دیروز خبر از حکایتی متفاوت می‌دهد.

به گزارش گروه پول نیوز ، بابک عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به آغاز موج چهارم کرونا در کشور از نیمه فروردین 1400، گفت: از دهم فروردین پیک چهارم کرونا در ایران آغاز شد و با درنظر گرفتن جابجایی گسترده اجتماعی و البته انتقال سریع ویروس جهش یافته انگلیسی شاهد افزایش سیب صعودی قابل توجه در سراسر ایران بودیم.

عشرتی به قدرت کشندگی ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد قدرت کشندگی این ویروس نسبت به پیک‌های سوم و دوم کمتر شده است  و آمارها بیانگر این نکته است که حدود 5 درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پایتخت همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، افزود: هر چه تعداد مبتلایان سرپایی بیشتر باشد به همان میزان تعداد بستری شدگان و در نهایت فوتی‌ها هم افزایش دارد و برای رسیدن به شرایط مناسب باید این زنجیره را از ابتدا مدیریت کنیم که تعداد مبتلایان و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی کاهش داشته باشد.

اظهار نظر این متخصص اپیدمیولوژی درحالی مطرح می‌شود که بررسی آماری دو روز گذشته نشان از رشد 6 درصدی موارد فوتی تنها در 24 ساعت می‌دهد به این ترتیب که روز نهم اردیبهشت آمارها به فوت 385 نفر اشاره دارد و روز گذشته وزارت بهداشت موارد متوفیان ناشی از ویروس منحوس را 407 نفر اعلام کرد. تفاوتی معنادار که اگر به آن بی‌توجه باشیم قطعاً روزهای نگران کننده‌ای در پیش داریم و سیر صعودی موارد فوتی قطعا همه را شوکه می‌کند.

اوج مرگ‌های کرونایی در پیک چهارم را تجربه می‌کنیم

در همین حال، نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در  تهران از شمار مبتلایان به کرونا و وضعیت پایتخت گفت و افزود:10 فروردین آغاز پیک چهارم است و هنوز پس از یک ماه ادامه دارد.

وی از آمادگی 60درصد از تخت‌های بیمارستانی گفت و اضافه کرد: در پیک چهارم شاخص کشندگی پایین‌تر است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران این روزها را اوج مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پیک چهارم اعلام کرد و افزود: انتظار داریم با کاهش آمار بیماران سرپایی از تعداد بیماران بستری و فوتی کاسته شود.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند درصورتی که پای ویروس هندی به کشورمان باز شود با درنظر گرفتن میزان کشندگی و سرایت‌پذیری یا حتی تاثیر پایین داروهای فعلی به ویروس جهش یافته سرزمین هفتاد و دوملت تجربه‌ یک بحران جدی از همه‌گیری کووید 19 در کشور دور از انتظار نیست که می‌تواند با ارقام قابل توجه موارد فوتی همراه باشد.

از همین روی، وزیر بهداشت هفته ای که گذشت  در جلسه‌ای گفت: کاهشی شدن برخی آمارها در روزهای آینده نشانه بهبودی اوضاع نیست و براساس رفتار ویروس کووید 19 دو هفته آینده احتمال افزایشی شدن تعداد موارد فوتی دور از انتظار نیست به این دلیل که رسیدن احتمالی بیماران به بخش مراقبت‌های ویژه دوره‌ای دوهفته‌ای دارد و براساس نرخ مرگ و میر این گروه از بیماران شاهد افزایش آمار متوفیان در دوره‌های دوهفته‌ای هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: