April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت و گو پول نیوز با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:
کد خبر: ۳۵۱۵۵۵
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
0
یک کارشناس بازار سرمایه درخصوص تاثیرات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر این بازار گفت: اگر انتخابات پیش رو برای مردم امید و انگیزه در پی داشته باشد، به طور قطع بر بازار سرمایه نیز اثرگذار خواهد بود.

مصطفی حقیقی مهمانداری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوزتشریح کرد: به این معنا که مردم نسبت به اقتصاد مملکت و همچنین نسبت به وضعیت کسب و کار بیشتر امیدوار باشند و اعتماد کنند. در غیر این صورت اگر برداشت ها و نگاه ها منفی باشد، برگزاری انتخابات نمی تواند اثر مهمی بر اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.
وی همچنین در پاسخ به اینکه برای اصلاح ساختارهای اقتصادی چه اقداماتی باید در دولت جدید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در درجه اول باید ثبات اقتصادی برقرار شود و تورم تقلیل پیدا کند و از بین برود. چرا که در حال حاضر بخش تولید و به طور کلی بخش اقتصاد ما به شدت از تورم موجود آسیب دیده است.
حقیقی مهمانداری ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه های تولید افزایش یافته است و بازار کشش این قیمت ها را ندارد، بنابراین این عوامل منجر به بروز شرایط حاضر شده است.
وی تاکید کرد: اگر دولت بتواند تورم را کاهش دهد و وضعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشد، به طور قطع بازار سرمایه هم تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرد و در غیر این صورت نمی توان انتظار معجزه داشت.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه عوامل متعددی در زمینه وضعیت اقتصادی کشور دخیل است، عنوان کرد: در درجه اول کسی که در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می شود، باید برنامه هایی را برای بهبود وضعیت اقتصادی ارائه دهد و این برنامه ها باید اجرایی و عملیاتی باشند.
وی افزود: در درجه دوم وضعیت اقتصاد ما به شرایط برجام وابسته است و به عبارتی اقتصاد ما از این مسائل و رویدادهای مشابه تاثیرپذیر خواهد بود و اگر این عوامل به درستی در کنار هم قرار گیرند، به طور قطع شرایط ما بهتر خواهد شد و در صورتی که صرفا محدود به حرف و شعار شود، نمی توان انتظار بیشتری داشت.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه سخنان خود در خصوص پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال جاری بیان کرد: اگر توافق ها در برجام به نتیجه برسد و گشایشی حاصل شود، همچنین وجوه توقیف شده آزاد شود و وارد مملکت شود، به طور قطع نرخ دلار کاهش خواهد یافت.
حقیقی مهمانداری یادآور شد: در غیر این صورت، اگر محدودیت های موجود تدوام داشته باشد، نمی توان شرایط بهتری را برای بازار ایران متصور بود.
وی همچنین در خصوص تاثیرات کاهش نرخ ارز و دلار بر اقتصاد ایران گفت: کاهش نرخ دلار اثرات زیادی را بر اقتصاد کشور به همراه دارد. به طوری که در درجه اول واردات ما با قیمت ارزان انجام می گیرد و اگر واردات ارزان شود، بهای تمام شده کالاهای ما پایین می آید.
این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصاد تمامی عوامل به همدیگر پیوسته هستند، خاطر نشان کرد: با کاهش قیمت کالاها، رونق اقتصادی حاصل می شود و متعاقبا رفاه عمومی در جامعه افزایش پیدا می کند. بنابراین کاهش نرخ دلار آثار خوب و مثبتی را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: