April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۳۸۵۰
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
بازار خودروهای پرطرفدار هفته سپری شده را با رشد عجیب 14 میلیون تومانی قیمت «سمند LX با موتور EF7» به پایان رساند، رشدی که نشان دهنده آن است که این خودرو به طور میانگین روزی دو میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.
رشد عجیب قیمت سمند EF7 در یک هفته
به گزارش پول نیوز، رشد قیمت در بازار خودرو در حالی رقم خورد که با شروع موج پنجم کرونا و آغاز تعطیلی بازار خودرو از شنبه هفته جاری این انتظار در بازار به وجود آمد که بازار طعم افت قیمت را خواهد چشید، پیش بینی که در روز‌های آخر هفته محقق شد و بازار اولین گام را برای کاهشی شدن برداشت. اما به گفته فعالان بازار خودرو برای نمایان شدن اثر تعطیلات بر بازار خودرو باید کمی انتظار کشید.

از سوی دیگر این روز‌ها نرخ دلار روند سینوسی بسیاری داشته که این روند بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر ریز نوسان‌های نرخ دلار که رشد قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی را به همراه داشت، توقع انتظاری که در بازار به وجود آمده نیز بر این روند اثرگذار بوده است. در این خصوص می‌توان به طولانی شدن انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد. عوامل انتظاری که چند ماهی است بر بازار خودرو سایه افکنده است.

از سوی دیگر با وجود عدم تغییر قیمت ها، بازار این روز‌ها سکوت و کور است و معامله در حد بسیار اندک صورت می‌گیرد. به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی ثبت شده که عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود است.

روند بازار خودرو
رشد عجیب قیمت «سمند LX با موتور EF۷» در دومین هفته تیرماه موجب شد تا پرونده خودرو‌های داخلی با نوسان ۶ درصدی قیمت در بازار بسته شود. به گفته فعالان بازار خودرو عرضه محدود «سمند LX با موتور EF۷» در بازار موجب شده تا این خودرو طی هفته‌های اخیر به دفعات رشد قیمت را تجربه کند. براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در مدت زمان مورد بررسی «سمند LX با موتور EF۷» با رشد ۱۴ میلیونی قیمت رکورد رشد قیمت را شکست و «سمند LX» نیز رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد در میان خودرو‌های که بیشترین رشد قیمت را داشته اند.

اما در میان خودرو‌های که رشد قیمت داشتند در این هفته «سورن» افت یک میلیونی در بازار را ثبت کرد.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته سایر خودرو‌های پرطرفدار نیز در هفته سپری شده رشد یک تا دو میلیونی داشتند و برخی از خودرو‌ها نیز تغییر قیمتی نداشتند.

قیمت کوییک در بازار خودرو
با توجه به وضعیت بازار این سوال مطرح می‌شود که خانواده «کوییک» این هفته در میان محصولات سایپا چه روندی داشته اند؟ براساس ارزیابی بازار، کوییک معمولی هفته سپری شده را با رشد یک میلیونی قیمت پشت سرگذاشت و قیمت آن به ۱۵۵ میلیون تومان رسید و «کوییک R» نیز در این مدت بدون تغییر با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.
قیمت «شاهین» در بازار خودرو
از دیگر محصولات سایپا می‌توان به خودرو «شاهین» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران این خودرو تحویل شد. شرکت سایپا در آن زمان قیمت ۲۶۸ میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرد، اما براساس قیمت‌های جدید اعلامی از سوی شرکت‌های خودروساز قیمت کارخانه‌ای شاهین به ۲۹۱ میلیون تومان رسید و رشدی ۲۳ میلیون تومانی را تجربه کرد. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه‌ای این خودرو باز می‌گردد.

قیمت محصولات پژو در بازار
براساس رصد بازار، خانواده «پژو ۲۰۶» نیز هفته سپری شده را در بازار با رشد قیمت به پایان رساندند. براساس ارزیابی‌های صورت گرفته «۲۰۶ تیپ ۲» در این هفته با افزایش ۲ میلیونی قیمت در بازار ۲۱۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر قیمت «تیپ ۵ این خودرو» نیز در هفته سپری شده با رشد سه میلیونی به ۲۶۴ میلیون تومان رسید. «پژو ۲۰۶ صندوقدار» دیگر محصول خانواده ۲۰۶ نیز در هفته سپری شده رشدی یک میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به ۲۴۸ میلیون تومان رسید.


قیمت خانواده سمند در بازار
ارزیابی بازار محصولات ایران خودرو نشان دهنده آن است که «سمند lx با موتور EF۷» در مدت زمان مورد بررسی رکودار رشد قیمت در بازار بود و رشد ۱۴ میلیونی قیمت را تجربه کرد و قیمت آن به ۲۳۷ میلیون تومان رسیده است. «سمند LX» نیز با افزایش ۴ میلیونی قیمت در بازار ۲۰۸ میلیون تومان عرضه شد و «سورن» تنها خودرویی که در دومین هفته تیر ماه افت قیمت داشت نیز با افت سه میلیونی در بازار ۲۴۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد.


قیمت تیبا در بازار
از دیگر محصولات بازار پرتیراژ‌ها می‌توان به «تیبا صندوقدار» اشاره کرد؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی قیمت «تیبا صندوقدار» با رشد دو میلیونی به ۱۳۲ میلیون تومان رسید. قیمت «تیبا ۲» معمولی نیز بدون تغییر رشد دو میلیونی قیمت در بازار به ۱۳۸ میلیون تومان رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: