April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۵۱۶
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
0
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تبدیل شبکه شریانی کشور به بزرگراه یا چهارخطه کردن آن ۱۳ سال طول می‌کشد.

تبدیل شبکه شریانی کشور به بزرگراه و آزادراه ۱۳ سال طول می‌کشد

 

به گزارش پول نیوز،خیرالله خادمی پنجشنبه ۲۴ تیرماه در آئین بهره‌برداری از کنارگذر شمال به غرب شهر ساوه که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر کارآمدترین و موثرترین شبکه حمل و نقلی کشور را شبکه جاده‌ای تشکیل می‌دهد، به طوری که حدود ۹۰ درصد از جابجایی بار و مسافر کشور از این طریق صورت می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: با وجود اینکه ضرورت کشور بر این است که مُد حمل و نقلی پرهزینه جاده‌ای را به سمت مُد حمل و نقل ریلی تغییر دهیم، اما در حال حاضر نگهداشت، توسعه و ایمنی شبکه گسترده بزرگراهی و جاده‌ای کشور ضرورت دارد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بنابراین هم اکنون این شبکه گسترده با طول حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای که ۳۵ هزار کیلومتر آن شریانی بوده و سهم ترانزیتی آن از ۳۵ هزار کیلومتر، ۲۵ هزار کیلومتر است، افزون بر ۷۵ درصد بار جابجایی کشور را در خود جای داده است.

 

وی افزود: اولویت وزارت راه و شهرسازی این است که این ۳۵ هزار کیلومتر مسیر شریانی از طریق احداث باندهای دوم به بزرگراه یا آزادراه تبدیل شود. طول شبکه بزرگراهی کشور نیز حدود ۲۰ هزار کیلومتر است و ۶ هزار کیلومتر دیگر در حال احداث است که با احتساب مسیر آزادراهی موجود در کشور نیاز است تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید آزادراهی احداث شود.

 

خادمی تصریح کرد: با راندمان فعلی ساخت که حدود هزار کیلومتر در هر سال است ۱۲ الی ۱۳ سال طول می کشد تا بتوان شبکه شریانی کشور را به آزادراه و بزرگراه تبدیل کنیم.

 

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون طول شبکه بزرگراهی کشور از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به حدود نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر رسیده که بیانگر رشد حدود ۱.۶ برابری است و نشان از توجه به توسعه شبکه بزرگراهی در دولت تدبیر و امید داشته است.

 

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: امروز با دستور ریاست جمهوری از ۳۲۱ کیلومتر مسیر بزرگراهی در قالب ۲۶ پروژه استانی در ۱۷ استان با ارزش به روز شده سه هزار میلیارد تومان بهره برداری می‌شود که استان سیستان و بلوچستان به طول ۴۳ کیلومتر بیشترین سهم را از این افتتاحیه دارد و استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

منبع : ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: