April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۶۸۰
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰
0
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان فارس با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نقاط قوت و ضعفی داشت، گفت: تعامل همدلانه مسئولان و مجموعه های مختلف امنیتی و حفاظتی در ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و اجرایی و نظارتی انتخابات از نقاط قوت بود.

تعامل همدلانه و کاهش تخلفات نقطه قوت انتخابات فارس بود

 

به گزارش پول نیوز،حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده در سخنانی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود: کاهش شدید پرونده‌های تخلف در مقایسه با دوره‌های گذشته هم از نقاط قوت این انتخابات بود.


وی همچنین گفت: در یکی از شهرهای این استان و برخی از اوباش تلاش می‌کنند که صندوقی را بدزدند و مورد هجمه قرار بدهند اما خانمی که آنجا در حال رأی دادن بود خودش را سپر صندوق قرار داد و این افراد نتوانستند به صندوق تعدی کنند.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس گفت: شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات یک رسالت مردمی را دنبال می‌کند و نمونه و شاهدش همین نمونه است.


وی در ادامه بر ضرورت تمهیدات مناسب تر در پشتیبانی عوامل برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: گاهی با مسائل و نکاتی مواجه می‌شویم که خیلی ابتدایی و پیش پا افتاده است، انتخابات در این استانی که در اکثر مناطقش گرمای شدیدی دارد و گاهی آب خنک می شود یک مسأله می‌شود، غذا برای عوامل پای صندوق مسأله می شود یک مسأله یا دیر رسیدن غذا تا ساعت ۶ و ۶ و نیم.


وی تصریح کرد: شهرستان‌هایی داشتیم که نهار به افرادی که برای نظام زحمت می کشیده اند و عوامل پای صندوق بوده اند نرسیده است یا جاهایی داریم که غذای فاسد به خاطر آنکه درست بسته بندی نشده و درست منتقل نشده، مسمومیت عوامل پای صندوق به دنبال داشته است.


عباس زاده که پیش از خطبه‌های نمازجمعه شیراز سخن می‌گفت، اظهار داشت: هم وزارت کشور و هم شورای نگهبان با هم توافق کرده بودند که اگر نیم ساعت به هر دلیلی از آغاز انتخابات بگذرد و نتوانیم انتخابات الکترونیکی را پیش ببریم انتخابات برگردد به سمت دستی اما برخی از مسئولان، آن را انجام ندادند اما ما دنبال مچ‌گیری از مسئولان نیستیم.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس گفت: اگر قرار است بعد از چهل و اندی سال انتخابات تراز را داشته باشیم باید برگردیم به تعیین شاخص ها توسط کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی تا بتوانیم این نقیصه ها را برداریم و برطرف کنیم.


عباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از یک سو، هدفگذاری دشمن در کاهش مشارکت مردم در انتخابات و از سوی دیگر، جولان بیماری کرونا را در مقطع زمانی برگزاری انتخابات داشتیم و همچنین برنامه ریزی دشمن برای این که واکسن‌های این بیماری به دست ما کمتر برسد.


وی ادامه داد: در انتخابات اخیر فرانسه مشارکت ۳۲ درصدی مردم را داشتند؛ دسترسی به واکسن‌کرونا اینجور نیست که برای فرانسه محدودیتی باشد.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس ادامه داد: کسی در انتخابات فرانسه برنامه تولید نمی کرد که مردم فرانسه در انتخابات شرکت نکنید اما قریب به ۵۰ درصد مشارکت داشتیم با همه این کم کاری ها و ناتوانی هایی که شاهدش بودیم و دشمن هم از هیچ تلاشی از هیچ برنامه‌ای دریغ نورزید اگر کاری نکرد نتوانست که نکرد و لذا مشارکت ما در انتخابات مشارکت خوبی بود.


وی گفت: اگر انتخابات گذشته چه مجلس و ریاست جمهوری را یک مروری بکنیم در این چهل و اندی سال ما می‌بینیم که گاهی مشارکت در حد حالت عادی که کرونا را نداشته ایم قریب ۵۱ درصد مشارکت داشته‌ایم تا بالای ۷۰ درصد و این نشان می‌دهد که انتخابات ما یک برگ زرینی اضافه کرد بر برگهای زرین نظام و ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب حماسه دیگری را شاهد بودیم که مردم رقم زدند.


عباس‌زاده در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نهادی حاکمیتی و مردمی است که صیانت از قانون اساسی که مانیفست انقلاب اسلامی است بر عهده این شورا است.


وی ادامه داد: نظارت بر قانون در حیطه اینکه قوانین مصوبه مجلس شورای اسلامی ناقض قانون اساسی و ناقض شرع مقدس نباشد و هم در حیطه تفسیر قانون و همچنین نظارت بر انتخابات ۲ وظیفه اصلی این شورا است.

 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.

 

منبع :ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: