May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۸۵۴
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
0
جمهوری باکو برخلاف اصول حسن همجواری بر سر راه ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه سنگ اندازی می کند.

سنگ اندازی جمهوری باکو  بر سر راه ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه

به گزارش پول نیوز،به نقل از اقتصاد نیوز بیشترین صادرات ایران به روسیه از مسیر زمینی کشور آذربایجان می‌گذرد و این کشور اقدام به مانع تراشی در این زمینه کرده است، به گونه ای که در پائیز و زمستان سال 1399 بعضا عبور کامیون‌های ترانزیتی ایران از این کشور از ۲۵۰ کامیون در روز به زیر ۳۰ کامیون در روز کاهش یافت.

حدود ۸۵ درصد از صادرات ایران به روسیه را مواد غذایی تازه اعم از میوه‌ها، سبزیجات و صیفی‌جات تشکیل می‌دهند که از فسادپذیری بالایی برخوردارند و معطلی بیش از حد این کامیون ها منجر به از بین رفتن محموله ها می شود.

سیاست خارجی سردرگم ایران در جنگ قره باغ که عملا به معنای نشستن در کنار جمهوری باکو بود باعث ایجاد حس قدرشناسی این کشور نشد و حالا این جمهوری نمایشی که به پادشاهی خاندان علیف تبدیل شده است روش آزار و زیان رساندن به منافع اقتصادی ایران را در پیش گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: