April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت خبرداد:
کد خبر: ۳۵۶۶۹۵
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
0
مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، از صدور70 هزار نسخه الکترونیکی در 4 استان کردستان، کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری خبرداد.

صدور 70 هزار نسخه الکترونیکی در چهار استان

 

به گزارش پول نیوز، محمدرضا میرزایی گفت: اجرای طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی از مهرماه سال گذشته در 4 استان کردستان، کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری با جمعیت نزدیک به 525 هزار نفر و جذب 425 پزشک آغاز شده است، لذا فرآیند کار از فروردین سال 1400 به صورت حساب شده، با برنامه و بر اساس شیوه نامه ای که توسط کار گروه ستادی سازمان بیمه سلامت تهیه شده در حال اجرا است.

وی افزود: تا کنون از جمعیت 525 هزار نفر برای حدود 160 هزار نفر ویزیت پایه انجام شده که انتظارها بیش از این میزان بود، منتها به علت شیوع کرونا مردم تنها در زمان بیماری مراجعه می کنند.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در بحث نسخه الکترونیکی حدود 70 هزار نسخه صادر شده است، بنابر این برای این تعداد هم نسخه پیچی الکترونیکی انجام شده است؛ همچنین 25 هزار ارجاع الکترونیکی به سطح دو نیز اتفاق افتاده است؛ از این رو با توجه به اینکه ارجاع در این 4 استان اجباری است، انتظار می رود که مردم تمام خدمات اولیه در صندوق بیمه همگانی را از پزشکان خانواده دریافت کرده و برای خدمات سطح دو در حوزه بستری و سرپایی با ارجاع پزشک خانواده اقدام کنند.


میرزایی با اشاره به هدف اصلی اجرای نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی اظهار داشت: هدف اصلی اجرای این برنامه توجه به بند الف تبصره 17 قانون بودجه و پوشش کامل خدمات سلامت برای اقشار محروم تحت پوشش صندوق بیمه همگانی است، بدون شک انتظار می رود طی سال های آینده هزینه های سطح 2 و 3 مدیریت شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 7 هزار بیمار دارای فشار خون و دیابت در این طرح شناسایی شدند تصریح کرد: در فرآیند دیگری از تیر ماه امسال 6 استان کرمانشاه، لرستان، گلستان، ایلام، همدان و کهگیلویه و بویر احمد با جمعیت حدود 910 هزار نفر در مسیر اجرای نظام ارجاع قرار گرفتند، لذا نظام ارجاع در حال حاضر در 10 استان اجرا شده و هماهنگی ها، اطلاع رسانی ها و مقدمات کار فراهم و فرآیند خدمات ارجاع الکترونیک از اوایل مرداد در این 6 استان کلید خورده است.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته، این طرح در آینده ای نزدیک برای استان های دیگر هم اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: