May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۹۸۱
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
0
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از آتش‌سوزی مجدد جنگل‌های ارسباران خبر داد و گفت: نیرو‌ها در حال تلاش برای اطفای حریق هستند و امروز بالگرد و هواپیمای آب‌پاش به ارسباران اعزام می‌شود.
آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های ارسباران
 

به گزارش پول نیوز «محمدباقر هنربر» پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یگان‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، سپاه و بسیج، نیرو‌های نظامی، هلال احمر و آتش‌نشانی، دیروز آتش جنگل‌های ارسباران را مهار کرده بودند اظهار داشت: امروز در منطقه «کیامکی» کلیبر، آتش سوزی مجدداً آغاز شده و خاموش کردن آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های حاضر در منطقه و شهر‌های معین به محل آتش سوزی اعزام شدند گفت: شدت آتش زیاد بود و نیرو‌ها شبانه برای خاموش کردن آتش ساماندهی شده و حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه بالگرد وزارت دفاع بَسکِت‌های کارآمدی نداشت و نتوانست کمکی به خاموش کردن آتش بکند، افزود: قرار شد با هماهنگی ستاد ملی مدیریت بحران و سازمان منابع طبیعی، امروز شنبه بالگرد و هواپیمای آب‌پاش اعزام شوند و اطفای حریق با سرعت بیشتری محقق شود.

وی با اشاره به علت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های ارسباران، ابراز داشت: علت بیش از ۹۰ درصد از آتش‌سوزی‌ها خطای انسانی است. در بازدید از منطقه، دیدیم گردشگران آتش خود را خاموش نکردند و با باد شدید، این آتش کوچک به جنگل‌ها سرایت می‌کند.

هنربر با قدردانی از مشارکت جوامع محلی برای اطفای حریق جنگل‌ها، تصریح کرد: مردم «کلیبر» و روستا‌ها برای خاموش کردن همکاری می‌کنند و این نشان از اهمیت موضوع برای مردم این منطقه دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: