April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۷۷۳۶
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
0
طالبان مرز تجارت زمینی با پاکستان را بسته و به این ترتیب مانع انتقال کالا‌ها به هند، بزرگترین بازار افغانستان در جنوب آسیا، از طریق پاکستان شده است.
طالبان تجارت افغانستان با هند از طریق پاکستان را متوقف کرد
به گزارش پول نیوز، طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان تجارت این کشور با هند از طریق پاکستان را متوقف کرده و دو پایانه اصلی تجاری در مرز دو کشور را بسته است.

طبق گفته مدیر کل فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند: «طالبان مرز تجارت زمینی را بسته و مانع حرکت محموله‌ها در مسیر ترانزیتی با پاکستان شده است».

این فدراسیون اعلام کرد مسیر تجاری با دبی هنوز باز است.

هند بزرگترین بازار افغانستان در جنوب آسیا است. صادرات هند به افغانستان در ۲۰۲۱ شامل دارو، تجهیزات پزشکی، کامپیوتر، سیمان، لباس و شکر به ارزش ۸۲۵ میلیون دلار می‌شود. اصلی‌ترین صادرات افغانستان عبارتند از میوه، آجیل و عصاره سبزیجات. کل صادرات افغانستان در ۲۰۲۱ به ۵۰۹ میلیون دلار می‌رسد.

هند امیدوارم است این توقف موقت بوده و تجارت بین دو کشور از سر گرفته شود.

سخنگوی طالبان در اوایل همین هفته گفت هند همچنان می‌تواند پروژه‌های زیرساختی در افغانستان را تکمیل کند.

قبل از از روی کار آمدن طالبان، هند، ترکمنستان و پاکستان یک پروژه مشترک برای ساخت خط لوله گاز ترکمنستان- افغانستان- پاکستان- هند جهت عرضه گاز ترکمن به این کشور‌ها در دست داشتند. این کشور‌ها همچنین بر روی ساخت یک بزرگراه و راه آهن جهت اتصال افغانستان به بندر چابهار ایران کار می‌کردند که قرار بود ترانزیت کالا از طریق افغانستان را تسهیل کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: