April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۰۲۲۰
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
0
دبیر پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با محمد خزایی تهیه کننده سینما، دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر و دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت نشست هم‌افزایی و تبادل تجربه برگزار کرد.
دیدار دبیر پنجاه ویکمین جشنواره فیلم رشد با تهیه کننده فیلم «به وقت شام»
دبیر پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با محمد خزایی تهیه کننده سینما، دبیر سی‌امین جشنواره فیلم فجر و دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت نشست هم‌افزایی و تبادل تجربه برگزار کرد.

در آغاز این جلسه محمدابراهیم محمدی دبیر پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های جشنواره اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، قدیمی‌ترین جشنواره در صنعت فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی در ایران است. این جشنواره که با هدف آموزش، حفظ و انتقال دانش از طریق فیلم در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری و تکمیل بسته‌های آموزشی مدارس نقشی تأثیرگذار در آموزش و پرورش دارد پنجاه دوره خود را با مشارکت ایران و صد‌ها کشور خارجی پشت سرگذاشته است. اکنون نیز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش پس از نیم قرن تلاش برآن است تا نیم قرن دوم را با نگاهی ویژه به حمایت از برنامه و کتاب‌های درسی در بهبود یادگیری آغاز کند.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی تأکید کرد: این جشنواره همانند میراثی گرانقدر با قدمت ۵۹ ساله، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در ایران بوده است که هر سال با هدف بررسی، ارزیابی و توسعه آثار علمی آموزشی در قاب تصویر برگزار می‌گردد. این قدمت ۵۹ ساله و اهداف علمی، آموزشی و تربیتی که جایگاه ویژه‌ای در نزد هنرمندان فیلم‌ساز دارد، سبب شده است که هرساله تعداد زیادی از فیلم‌سازان خارجی برای این جشنواره فیلم بفرستند. امسال نیز استقبال زیادی از کشور‌های مختلف شده است، به طوری که در هفته دوم انتشار فراخوان جشنواره به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی بیش از ۱۰۰۰ فیلم از ۹۵ کشور جهان برای دبیرخانه فیلم رشد ارسال شده است.

در ادامه محمد خزایی ضمن تأکید بر اعتبار سینمایی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد گفت: تربیت، یک جریان منظم و مستمر است که در آن رشد جسمانی، شناختی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان پدیدار می‌گردد؛ و بر همین اساس سینما می‌تواند برای شکوفاتر کردن استعداد‌های دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بر نقش سازنده تبلیغات در توسعه و شناخت جشنواره برای مخاطب خود تأکید کرد و ادامه داد: جشنواره فیلم رشد یک رخداد فرهنگی، ملی و فرا سازمانی است و آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد کشور و جشنواره فیلم رشد به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی ایران نیازمند تعامل، همکاری و حمایت نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر است.

تهیه کننده فیلم به وقت شام، گسترش سینمای کودک و نوجوان و فیلم‌های آموزشی یک ضرورت خواند و افزود: ما هرچقدر دانش‌آموزان را با سینما، فیلم و اشکال مختلف هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی بیشتر آشنا کنیم در انتقال مفاهیم فرهنگی و درک صحیح ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی گام‌های موثری برداشته‌ایم.

سهیل رجبی عضو کمیته جلب مشارکت‌ها و حامیان جشنواره فیلم رشد، اصغر خلیلی مشاور دبیر جشنواره در امور بین‌الملل و روح الله مالمیر رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از دیگر افراد حاضر در این جلسه بودند که پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص فعالیت‌ها و تعاملات برون سازمانی جشنواره فیلم رشد در روز‌های آتی مطرح نمودند.

در پایان این هم‌اندیشی خزاعی با آرزوی موفقیت و سربلندی برای این جشنواره اظهار نمود: امیدوارم همه دانش‌آموزان هنرمند، فرهنگیان فرهیخته و فیلم‌سازان تجربی و حرفه‌ای کشور که در حوزه سینما دستی بر آتش دارند فرصت شرکت در پنجاه و یکمین دوره این جشواره مهم و مطرح جهانی را از دست ندهند و با ارسال آثار در اعتلای هنر نظام تعلیم و تربیت خود سهیم باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: