کد خبر: ۳۶۵۲۷۱
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
0
بازار سهام در حالی وارد آخرین‌ماه پاییز شد که شاخص در همان محدوده ابتدای مهرماه قرار گرفته است.
توصیه حیاتی کارشناسان به بورس بازان
شاخص کل بورس در معاملات امروز (شنبه ۶ آذرماه) با افت ۲۷ هزار و ۴۴۱ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۳۶۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۶۵۸۵ واحد افت به عدد ۳۷۶ هزار و ۸۸۴ هزار واحدی رسید.

همچنین نماد فولاد، فارس، شستا، پارس، وغدیر، تاپیکو و شبندر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نماد‌های فولاد، شستا، بورس، برکت، خگستر، انرژی ۳ و شبندر پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات امروز به ترتیب نماد‌های کیان، پالایش، امین یکم، بورس و کمند بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۳۴۱ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۹ هزار و ۶۲۵ واحد رسید و نماد‌های توسن، فجهان، فرابورس، کرمان و ذوب از پر تراکنش‌های بازار بودند.

در همین رابطه مصطفی امیدقائمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: معاملات بورس از مدت‌ها قبل، تحت تاثیر هیجانات ایجاد شده در این بازار وارد دوران نوسانی شد، این امر باعث ترس سرمایه گذارانی شد که به امید کسب بازدهی‌های معقول از بازار سهام از ورود سرمایه‌های خود به دیگر بازار‌های سرمایه‌گذاری چشم‌پوشی و اقدام به ورود نقدینگی به بازار سرمایه کرده‌اند.
 
 
وی افزود: با توجه به ورود شاخص بورس بر مدار نزولی از سال گذشته، آمار‌های ارائه شده از جریان نقدینگی سهامداران حقیقی، نشان‌دهنده خروج پول سهامداران خرد از بورس طی چند ماه اخیر بود که این موضوع منجر به اتخاذ تصمیمات جدید برای تشویق بازگشت دوباره رشد به معاملات بورس و نیز کاهش ترس سهامداران از سرمایه‌گذاری دوباره در این بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به دنبال حمایت‌های صورت گرفته از بورس توسط دولت، زمینه ورود سرمایه حقیقی‌ها به این بازار و نیز بازگشت شاخص بورس به مدار تعادلی فراهم شد، البته عمر اعتماد‌های بازگشته به مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس کوتاه بود و بار دیگر سهامداران تحت تاثیر کوچکترین نوسانی در بازار تصمیم به فروش سهام و خروج از این بازار گرفتند.

امیدقائمی بیان کرد: کارشناسان بار‌ها به سهامداران توصیه کردند که بهتر است سرمایه گذاران به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی، از ورود مستقیم به بازار خودداری کنند و با کمک صندوق‌های سرمایه گذاری و استفاده از تجربیات کارشناسان باتجربه در بازار، سرمایه گذاری غیرمستقیم به این بازار داشته باشند تا بتوانند از این طریق بازدهی معقولی را در مقابل نوسان‌های حاکم در بازار کسب کنند.

این کارشناس مطرح کرد: با وجود مطرح شدن چنین پیشنهادی از سوی کارشناسان، اما باز هم سرمایه گذاران به محض باگشت رشد به شاخص بورس، سرمایه‌های خود را تحت تاثیر رفتار‌های هیجانی و بدون توجه به توصیه‌های ارائه شده توسط کارشناسان به صورت مستقیم وارد این بازار می‌کنند که همین امر، زمینه‌ساز زیان بخشی از سهامداران شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: