April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۷۷۴
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
0
سامه یح می‌گوید: از آنجا که آمریکا درحال ترک منطقه است، می‌خواهد امتیازات منطقه‌ای را در این دور از مذاکرات هسته‌ای از ایران بگیرد. به همین دلیل بیرون میز مذاکرات نشسته و شروط بازگشتش را بیان می‌کند.
آمریکا قصد طولانی کردن مذاکرات را دارد
همایون سامه یح، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای در وین اظهارکرد: مذاکرات در گذشته نقاط ضعف بسیاری داشت که منجر به این مشکلاتی که امروز با آن‌ها مواجه هستیم شده است.

او گفت: انتظار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم ایران این است که توافقی شکل گیرد تا با عزت ملت ایران همراه باشد. جمهوری اسلامی ایران تن به هر توافقی نمی‌دهد و غربی‌ها به این مسئله پی برده اند به همین دلیل کار آن‌ها بسیار سخت است.

سامه یح خاطرنشان کرد: موضوعی که آمریکا روی آن حساسیت زیادی دارد، آرامش منطقه است. اما بعید می‌دانم که امریکا بتواند در برابر اراده ملت ایران ایستادگی کند و در نهایت در توافق پیش رو آن چیزی که دولت ایران می‌خواهد برآورده می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: درحال حاضر دو طرف مذاکره با خواسته‌های حداکثری وارد میدان شده اند و نباید انتظار داشته باشیم آمریکا به این زودی‌ها از مواضع و خواسته هایش عقب نشینی کند. ایران خواستار لغو کلیه تحریم هاست و متن مکتوب آن را نیز به طرف‌های مذاکره ارائه داده است.

منبع: صبح‌نو آنلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: