April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۶۵۹۸۷
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
نایب رئیس اتحادیه طلا بیان کرد: در بازار امروز، قیمت سکه در بالاترین معاملات به ثبت رسیده ۱۳۲,۹۵۰,۰۰۰ ریال و در کف معاملاتی نیز با رقم ۱۳۱,۷۵۰,۰۰۰ دادو ستد گردید.
افت و خیز قیمت طلا امروز نیز ادامه پیدا کرد
محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با پول‌نیوز گفت: بازار سکه روز جاری را در حالی آغاز کرد که قیمت هر قطعه سکه امامی، روز گذشته با ۲,۰۶۰,۰۰۰ ریال افزایش به رقم ۱۳۲,۴۶۰,۰۰۰ رسیده بود با این حال در روز جاری، سکه طرح جدید با رقم ۱۳۲,۴۸۰,۰۰۰ داد و ستد خود را شروع نموده که این رقم تا لحظه تنظیم این گزارش برابر با ۱۳۲,۸۶۰,۰۰۰ می‌باشد.

وی ادامه داد: بررسی روند قیمت و نوسانات سکه، گویای این است که این مسکوک در روز‌های مشابه سال گذشته یعنی در مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ برابر با ۱۲۱,۴۲۰,۰۰۰ ریال معامله شده بود که این به معنای افزایش ۱۱,۴۴۰,۰۰۰ ریالی سکه در یک ساله گذشته می‌باشد. این در حالی است که بازار سکه در بازه ۶ ماهه، نوسانی برابر با ۲۱.۸۷ درصد یا ۲۳,۸۵۰,۰۰۰ ریال را پشت سر گذاشته و این رقم برای دوره زمانی سه ماهه ۱۱,۷۲۰,۰۰۰ ریال و برای دوره یک ماهه برابر با ۱۱,۵۵۰,۰۰۰ ریال می‌باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا عنوان کرد: همچنین در بازار امروز، هر قطعه سکه بهار آزادی شاهد افزایش ۰.۰۲ درصدی بود که نرخ آن را با ۳۰,۰۰۰ ریال کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۳۰,۵۱۰,۰۰۰ رساند. هم اکنون هر قطعه نیم سکه نیز با قیمت ۶۹,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر قطعه ربع سکه با قیمت ۳۹,۳۶۰,۰۰۰ ریال و هر قطعه سکه گرمی نیز با نرخ ۲۳,۹۵۰,۰۰۰ ریال در حال داد و ستد می‌باشند.

نایب رئیس اتحادیه طلا بیان کرد: قیمت طلا از روز گذشته افزایش یا کاهش قابل توجهی را شاهد نبوده و تنها در یک محدوده خاص نوسان کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که روند نزولی در قیمت این فلز گرانبها از کفه سنگین تری نسبت به روند صعودی برخوردار می‌باشد.

وی اظهار داشت: اونس طلا که با داد‌های اقتصادی صبح امروز استرالیا و چین به عدد ۱۷۷۷ رسیده است امروز با فاند‌های شاخص تولیدات صنعتی آلمان در ساعت ۱۰:۳۰، نرخ بیکاری سوئیس در ساعت ۱۱:۱۵، شاخص وضعیت کنونی اقتصاد آلمان در ساعت ۱۳:۳۰ و شاخص مدیران خرید کانادا در ساعت ۱۸:۳۰ مواجه خواهد شد.

به گزارش پول‌نیوز؛ مهم‌ترین فاند‌های اقتصادی که می‌توانند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشند داده‌های مربوط به مدعیان بیکاری ایالات متحده و همچنین داده‌های مرتبط با قیمت مصرف کنندگان و تورم ایالات متحده است که در روز‌های آینده منتشر خواهند شد و بازار تا پیش از انتشار این داده‌ها هیچ جهت گیری مشخصی نخواهد داشت.
مهم‌ترین عاملی که باعث کاهش احساسات صعودی پیرامون فلز زرد شد را می‌توان انتشار گزارش‌هایی مبنی بر خفیف‌تر بودن سویه اومیکرون ویروس کرونا دانست. هرچند این گزارش‌ها اظهار داشتند که این سویه قدرت انتقال بالاتری دارد، اما به نظر خفیف‌تر می‌رسد و از این رو احتمالا تاثیری بر بهبود اقتصاد نخواهد داشت.

از طرف دیگر سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو برای کنترل تورم سیاست‌های سخت گیرانه تری را اتخاذ کرده و نرخ بهره را با سرعت بیشتری افزایش دهد. این عامل مهم‌ترین عاملی بود که باعث شد تا قیمت طلا طی هفته‌های گذشته کاهش پیدا کند.

حال سرمایه گذاران در انتظار داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده هستند تا متوجه شوند که فدرال رزرو تا چه اندازه از ابزار‌های خود برای کنترل تورم استفاده خواهد کرد. علاوه بر این داده‌های مربوط به مدعیان بیکاری ایالات متحده نیز می‌تواند بهبود اقتصاد این کشور را نشان داده و برای تصمیمات آتی فدرال رزرو بسیار مهم خواهد بود.

در دیگر بازار ها، بازار سهام شرایط نسبتا خوبی را تجربه می‌کند چرا که احساسات ریسک پذیری بار دیگر به بازار بازگشته است. از طرف دیگر بازار رمزارز‌ها شرایط مناسبی ندارند و بیت کوین شاهد سقوط قابل توجهی بوده است که برخی از کارشناسان آن را به سیاست‌های مالی سخت گیرانه‌تر فدرال رزرو نسبت می‌دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: