April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۲۸۶
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
0
خیانت یکی از اتفاقات ناگواری است که زوجین در زندگی خود ممکن است با آن مواجه شوند. در ادامه بیشتر با علل زیاد شدن خیانت آشنا خواهید شد.

بررسی علل خیانت به گزارش وبسایت گپچه در پول نیوز

 

دلیل زیاد شدن خیانت چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت: امروزه وجود اینترنت باعث زیاد شدن و همچنین راحت تر شدن خیانت شده است، خیانت یکی از بدترین اتفاقاتی میباشد که ممکن است هر فردی در زندگی عاشقانه خود تجربه کند و او را خشمگین و دل شکسته کند و گاهی فرد در بستر بیماری بیفتد و مدام از خودش سوال کند؛ دلیل خیانتش چه بوده است؟ آیا تقصیر من است که او به طرف خیانت رفته است؟ یعنی من برای او کم گذاشته ام؟ مسلما فرد خیانت دیده، اینگونه سوالات را مدام در ذهن خود تکرار میکند.


به گزارش مشاوره آنلاین گپچه، 7 مورد از علل خیانت را بر اساس نظر سنجی که میان 495 نفر ( زن و مرد) از کسانی که خیانت کرده اند انجام داده اند، دریافتند که این 7 مورد از عوامل اصلی انگیزشی فرد برای خیانت میباشند ولی لازم به ذکر است که خیانت فقط به این چند مورد محدود نمیشود که در این قسمت برای شما عزیزان رایج ترین آنها را ارائه داده ایم ، آن علل عبارتند از:

1. خشم و انتقام:

زن یا مردی که از سوی همسر یا عشق خود خیانت دیده است سعی دارد برای انتقام گرفتن و تلافی کردن خیانت بکند تا همان زجری که خودش کشیده را همسر یا عشقش نیز تجربه کند و با خود میگوید:

حقش است باید مانند من زجر بکشد؛ در زندگی زناشویی خیانت کردن به دلیل انتقام گرفتن، کاری کاملا اشتباه است زیرا اوضاع بدتر و وخیم تر خواهد شد و بهتر است از یک زوج درمانگر کمک گرفته شود.

2. نداشتن رضایت جنسی در رابطه زناشویی

رایج ترین و بیشترین خیانت ها به دلیل نداشتن رضایت در رابطه جنسی شکل میگیرد، زن و مردی که عاشق هم هستند باید تلاش کنند تا روابط جنسی خود را تقویت کنند زیرا نداشتن رضایت جنسی باعث میشود در وجود فرد انگیزه ای به اسم خیانت ایجاد شود؛ بهتر است افراد بدانند که با کمک راهکارهای زوج درمانی میتوانند رضایت جنسی خود را دوباره بدست بیاورند.

نبود رضایت عاطفی در زوجین

3. نبود رضایت عاطفی در روابط

نداشتن رضایت عاطفی و نبود صمیمیت باعث میشود فرد به خیانت دست بزند، مرد یا زنی که در رابطه‌ی زناشویی یا عاشقانه‌ی خود از طرف مقابل هیچگونه محبت و صمیمیتی دریافت نمیکند ممکن است محبت را از فردی دیگر دریافت کند و خیانت شکل بگیرد؛ توصیه روانشناسان گپچه به افرادی که از کمبود محبت و صمیمیت عاطفی در زندگی زناشویی خود رنج میبرند این است که حتما از روانشناس تلفنی کمک بگیرند تا هرگز در دام خیانت نیفتند.

4. کنجکاو بودن و بدست آوردن تجربه های جدید

این مورد نیز از محرک های قدرتمند در شکل گیری خیانت محسوب میشود، برخی افراد بخاطر بدست آوردن تجربه های جدید و ارزیابی میزان قدرت جنسی شان دست به خیانت میزنند.

5. احساس تنهایی

اگر به فردی در زندگی زناشویی اش، حس تنها بودن دست بدهد به مرور زمان گوشه گیر خواهد شد که این گوشه گیری میتواند او را به سمت خیانت بکشاند زیرا او بخاطر رضایت نداشتن از همسرش بوده که گوشه گیر شده و اغلب ناراحت است؛ بنابراین هیچگونه تلاشی برای برطرف کردن مشکلات زناشویی شان نمیکند و سعی میکند با فرد دیگری رابطه برقرار کند و با خیانتی که صورت گرفته خود را درمان کند، غافل از اینکه فرد به جای درمان، و بدون استفاده از مشاوره زناشویی خود را به تنهایی و سردرگمی بیشتری خواهد کشاند.

بیشتر بخوانید: مشاوره زناشویی + برای چه مشکلاتی باید برای مشاوره همسر اقدام کنیم؟

کم شدن علاقه به همسر و کمک از مشاوره زناشویی گپچه

6. کم شدن عشق و علاقه به همسر و بی اعتنایی و تایید نشدن از سوی همسر

داشتن شور و شوق در روابط و زندگی باعث تداوم آن رابطه خواهد شد ولی اگر این اشتیاق از بین برود مسلما افراد به سمت خیانت خواهند، رفت هرچند دلیل محکم و قابل پسندی برای خیانت محسوب نمیشود، گاهی دیده است که دونفر واقعا عاشقانه همدیگر را دوست دارند ولی باز هم شور و اشتیاقی در آنها وجود ندارد، میل جنسی در آنها کم میشود و برای نیاز خود را در دیگری رفع میکنند، پس در اینجا متوجه خواهیم شد که فقط عشق برای تداوم یک زندگی کافی نیست.

گاهی مرد یا زن حس میکند طرف مقابل برای او احترام و ارزش قائل نیست و از زحماتی که او در زندگی میکشد قدر دانی نمیکند و راهی نیز برای بازگو کردن نارضایتی با همسرش ندارد که این امر از دیگر دلایل خیانت محسوب میشود؛ البته در روابطی که طولانی مدت بوده اند ممکن است دوطرف رابطه نسبت به همدیگر از نظر محبت و قدر دانی کردن غافل شوند که تا حدودی طبیعی بنظر میرسد و با مشاوره و راهکارهای مناسب برطرف خواهد شد ولی متاسفانه برخی از افراد به جای درست کردن رابطه و برطرف کردن مسائل زندگی زناشویی خود، به سمت خیانت میروند و در بیرون از روابط زناشویی خود به دنبال تایید و محبت میگردد و درواقع خیانت را تنها راه حل برای تایید خود میداند.
قبل از اینکه دچار احساس بی لیاقتی و عدم تایید شوید میتوانید با کمک یک زوج درمانگر خوب این مسئله خود را ریشه یابی کنید و از  مشکلات جدی تر در زندگی زناشویی خود جلوگیری کنید.

7. وابسته شدن به پورن

دسترسی به فیلم و عکس های پورن در اینترنت بسیار راحت شده است و همین امر باعث زیاد شدن خیانت و عاملی برای تسهیل خیانت میشود در نهایت افراد را وابسته به خود میکند و تاثیرات بسیار بدی بر آنها میگذارد و مشوقی برای افراد شده که به روابط خارج از زناشویی خود روی بیاورند، هرچند بسیاری از افراد این نظریه را رد میکنند ولی از نظر روانشناسان آنلاین گپچه دیدن فیلم های پورن اعتیاد شدیدی برای فرد به دنبال خواهد داشت.

منبع: https://gapche.ir

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: