April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۵۸۵
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
0

راهنمای خرید دوچرخه _هاو کن یو

برای خریدی هوشمندانه لازم است از قبل در مورد ویژگی‌های کلی آن اطلاعات کاملی کسب نمائید. خرید دوچرخه هم همچون خرید هر گونه کالا یا وسیله دیگری نیازمند دانستن اطلاعاتی است. حتی در خصوص خرید دوچرخه با توجه به این‌که دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است و هریک ویژگی‌های فنی متعدد و مخصوص به خود را دارند، نیاز به کسب اطلاعات بیشتر حس می‌شود. حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چگونه دوچرخه مناسب بخریم. چنانچه می‌خواهید در مورد راهنمای خرید دوچرخه اطلاعاتی را کسب نمایید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با ویژگی‌های دوچرخه مناسب آشنا کنیم. امید است با مطالعه این مقاله دست به خریدی هوشمندانه بزنید تا بتوانید از انجام این ورزش مهیج نهایت لذت را ببرید.

دوچرخه دست دوم بهتر است یا دوچرخه نو

معنای دوچرخه دست دوم در ایران و  کشورهای پیشرفته کاملا متفاوت است. در کشور های پیشرفته وسیله ای که خریداری شده و گاهی استفاده ای از آن نشده و یا برای چندبار از آن استفاده شده  و نهایتا در صورت استفاده بیش از 50 درصد از عمر وسیله باقی مانده است را به عنوان وسیله دست دوم ارائه میکنند. اما در ایران گاهی  وسیله ای که عمر آن به پایان رسیده و یا عمر زیادی از آن باقی نمانده را به عنوان وسیله دست دوم معرفی و برای فروش عرضه می کنند این در صورتی است که در این مرحله وسیله یا باید بازیافت شود و یا لازم است به روی آن تعمیرات اساسی که هزینه آن بالا خواهد بود انجام شود.نکته مهمم در خرید دوچرخه دست دوم این است که دوچرخه و بویژه سیستم دنده دوچرخه   کاملا مصرفی و عمری مشخص دارد و اگر بصورت مناسب نگهداری نشود عمر آن بسیار کوتاه تر هم خواهد شد از این روی اگر تمایل به خرید دوچرخه دست دوم دارید باید بتوانید دوچرخه دست دومی که حداقل 50درصد از عمر آن باقی مانده باشد را تشخیص دهید.

تفاوت برندهای درجه یک و دو و متفرقه

بعد از اینکه سبک دوچرخه مناسب کاربری مد نظر خود را انتخاب کردید زمان آن فرا میرسد که با تفاوت برندهای درجه یک، دو و متفرقه آشنا شود. یکی از برند های برتر دوچرخه جاینت است.

برندهای درجه یک: برندهایی نام آشنایی هستند که چندین مشخصه اصلی را به همراه دارند. در اکثر دسته های اصلی نظیر دوچرخه کوهستان/ جاده (کورسی) / شهری و … دوچرخه تولید می کنند و از آن مهمتر که بسیار حائز اهمیت است تولید دوچرخه در سایزهای مختلف است. بصورت مثال دوچرخه جاده یا همان کورسی را در سایزهای S/L/XL/XXL تولید و عرضه می کنند. و اکثر دوچرخه های سبک کوهستان را با لاستیک های  استاندارد 27.5 و 29 تولید مکنند. و سبک های اصلی دوچرخه را در ورژن مخصوص خانم ها را هم دارند.

برندهایی درجه یکی که در ایران نمایندگی دارند: جاینت، اسکات، کنندال، اپیشیالیزد، مریدا، کیوب، فوجی و دوچرخه ویوا

برندهای درجه دوم و یا مقرون بصرفه(اکونومی): این برندها دوچرخه هایی استانداردی تولید می کنند. اما محدودیت هایی در ارائه آن به مشتریان دارند. بصورت مثال از یک سبک دوچرخه مانند شهری: در تمامی سایز ها نظیر S/M/L/XL/XXL تولید نمی کنند و فقط از یک دوچرخه یک یا دو سایز  تولید می کنند در واقع محدودیت در تولید ارائه سایز دارند و یا سایزهای خاص نظیر XXL  را تولید نمی کنند. و یا در تمامی سبک ها دوچرخه ندارند و یا عنوانی نظیر دوچرخه مخصوص خانم را ندارند و یا صرفا رنگ بندی یک دوچرخه را تغییر می دهند و به عنوان دوچرخه بانوان ارائه می کنند. و یا در بخش دوچرخه کوهستان استاندارد چرخ 27.5 و 29 را در تمامی مدلها ندارند. می توان گفت که روی دوچرخه هایی که بیشترین فروش را در بازار دارند مانور میدهند و سعی به دست آوردن آن بخش فروش بازار را دارند.

دنده دوچرخه

کار دنده ها در دوچرخه راحت تر کردن رکاب زدن بسته به نوع مسیر است. در واقع شما با تغییر دنده مسیر های شیب دار را با راحتی بیشتر طی می کنید و رکاب زدن راحت تر می شود. پس شما کاربران هاو کن یو برای خرید دوچرخه باید باتوجه به کارکردی که از دوچرخه انتظار دارید نسبت به داشتن و یا عدم وجود دنده در دوچرخه دقت داشته باشید. در حال حاظر دو چرخه های با تعداد نده 18, 21, 24 و حتی 27 دنده در بازار موجود هستند.

اگر قدرت بدنی کافی و آمادگی لازم برای دوچرخه سواری را داشته باشید کمتر از دنده ها استفاده خواهید کرد. اما اگر مسیر های معمول شما دارای سراشیبی فراوان، کوهستانی و … است باید دوچرخه شما مجهز به دنده باشد.

انتخاب سایز دوچرخه

انتخاب سایز دوچرخه یک امر مهم برای انتخاب و خرید است چرا که با خرید سایز اشتباه ، رکاب زدن و استفاده از دوچرخه را برای خود سخت می کنید.  فرمول ها و جداول مختلفی برای انتخاب سایز دوچرخه منتشر شده است، اما ما برای شما یک جدول و راهنمای ساده برای انتخاب سایز دوچرخه انتخاب کرده ایم که از اطلاعات این جدول برای انتخاب بهترین سایز دوچرخه می توانید استفاده کنید

قبل از مطالعه جدول زیر اطلاعات زیر را به دست آورده باشید

 Leg inseam : بایستید و پا های خود را حدود 15 تا 20سانتی متر از هم دیگر باز کنید. حال فاصله زمین تا  محل اتصال دو پای خود و یا بین پا را اندازه گیری کنید.

frame size :  فاصله محل اتصال رکاب ها تا محلی که زین به دوچرخه متصل شده است یا مکانی که گیره تغییر سایز زین قرار دارد.

فرمول انتخاب سایز دوچرخه

برای دوچرخه های شهری:     Leg inseam (cm) x 0,685 =     مناسب شما frame size
دوچرخه های کوهستان:         Leg inseam (cm) x 0,66 =     مناسب شما frame size
دوچرخه های جاده :             Leg inseam (cm) x 0,70 =     مناسب شما frame size

کار ساده ای پیش رو دارید. تنها کافیست اطلاعاتی که بالا به شما کاربران هاو کن یو توضیح دادیم را استخراج کنید و سپس در اعداد ذکر شده ضرب کنید تا “فریم سایز” مناسب شما به دست بیاید. البته دوچرخه های اندازه های ثایتی دارند ولی با این حال نزدیک ترین اعداد بهترین گزینه ها برای شما هستند.

بیشتر: دوچرخه سایز 24

نوع تایر دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه _هاو کن یو

حتما قبل از خرید دوچرخه به تایر ها و همچنین نوع آن ها دقت کافی داشته باشید. در ابتدا آن ها باید با کیفیت مناسب و مرغوب باشند. مورد مهم تر انتخاب نوع تایر است. در ادامه در انواع دوچرخه به این موضوع خواهیم پرداخت ولی با این حال دقت داشته باشید که تایر های نازک و بدون عاج برای سرعت های بالا و تایر های پهن و دارای عاج برای جلوگیری از سر خوردن و البته مقاومت بیشتر است که البته سرعت را کاهش می دهند.

مشخصات دیگر دوچرخه:

علاوه بر مواردی که بالا تر ذکر کردیم، انتخاب نوع جنس تنه دوچرخه که بهتر است سبک و مقاوم باشند که عموما آلومنیومی هستند، سیتم ترمز ها  و عملکرد آن ها که باز بهتر است از نوع دیسکی باشند، دوشاخ و جنس و مقاومت ها، انتخاب کمک و یا بدون کمک بودن و در نهایت ظاهر دوچرخه از مهم ترین نکات برای انتخاب دوچرخه هستند که شما کاربران هاو کن یو باید به تمامی این نکات دقت کافی را داشته باشید.

منبع: (سئو)  شرکت سئو مهام

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: