May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۱۶۵
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
0
فرماندار نهبندان اعلام کرد: طرح برق‌رسانی به ۵۰ معدن نهبندان (استان خراسان جنوبی) با مشارکت وزارت نیرو و ایمیدرو در ۲ فاز اجرایی می شود.
اجرای طرح برق‌رسانی به ۵۰ معدن نهبندان در ۲ فاز
مجید بیکی با بیان این مطلب گفت: طرح انتقال برق به ۵۰ معدن منطقه شاهکوه نهبندان مطالبه ۲۰ ساله معدنکاران بوده است که با تلاش مسئولان استانی در ماه جاری به نتیجه رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی افزود: پیشرفت کنونی این طرح حدود ۱۵ درصد است که با اجرای کامل آن، تحول مهمی در حوزه زیرساختی و سرمایه‌گذاری این منطقه ایجاد می‌شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در فاز نخست، ۵۸ کیلومتر خط انتقال توسط ایمیدرو و پست ۱۳۲ کیلوواتی توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان به نمایندگی از وزارت نیرو احداث می‌شود، تصریح کرد: اعتبار این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان است که مقرر شده ۹ ماهه تکمیل شود. وی افزود: برای اجرای خط انتقال، مسیر نقشه‌برداری شده و مطالعات به‌صورت کامل انجام شده و راه دسترسی و پایه‌های دکل‌های برق هم ایجاد شده است. همچنین دکل‌های برق توسط پژوهشکده برق وزارت نیرو مطالعه و طراحی شده و دکل‌ها هم آماده است که به‌زودی به منطقه حمل می‌شود.

بیکی گفت: بیش از ۴۰ کیلومتر کابل مورد نیاز خط انتقال این پروژه هم اخیرا به شهرستان حمل شده است. برای اجرای پست ۱۳۲ کیلوواتی در منطقه شاهکوه، زمین تسطیح و تحویل شده است. برآورد اولیه برای اعتبار این پست حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

برق رسانی بیش از ۴۰ معدن در فاز دوم

بیکی اظهار داشت: در فاز دوم نیز انتقال برق به معادن شاهکوه و دهسلم به طول ۶۳ کیلومتر اجرایی خواهد شد و احداث پست ۱۳۲ کیلوواتی دیگر در منطقه شاهکوه در دستور کار قرار دارد و ۴۰ معدن دیگر منطقه از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

وی گفت: این پروژه در راستای تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری خراسان جنوبی، ایمیدرو و وزارت نیرو به امضا رسیده که در ماه جاری وارد فاز اجرایی شده است.

بنا به این گزارش، شهرستان نهبندان ۱۴۴ معدن فعال و غیرفعال با ذخیره قطعی ۹۳ میلیون تن دارد که زمینه اشتغال هزار و ۴۰۰ نفر در این معادن فراهم شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: