May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۲۳۲
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
0
امروزه هوش مصنوعی نیز به کمک تولید کنندگان محتوا آمده است. آیا این تولید محتوای ماشینی می تواند به سئو سایت اسیب وارد نماید؟
محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی: دوست یا دشمن سئو سایت؟
به نظر می‌رسد که باید تولیدکنندگان محتوا هم کم کم نگران آینده شغلی خود شوند. تا الآن ابزارهای زیادی را دیده‌ایم که با استفاده از هوش مصنوعی و تجربه کاربری کار می‌کردند؛ اما اینکه حالا چنین دانشی بخواهد محتوایی را تولید کند، باورش سخت است. البته این مسئله تا حدی قابل پیش‌بینی بود. به هر حال تغییر تکنولوژی و پیشرفت آن در همه چیز تأثیر گذاشته است. وقتی نرم افزار تبدیل صدا به نوشتار به صورت حرفه‌ای آمده است؛ مطمئناً هم باید شاهد تغییرات مهمی در بازاریابی و تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی باشیم؛ اما باید گفت که همه این نگرانی­ها بی مورد است.
تاریخچه‌ای از محتوای هوش مصنوعی

نسل زبان‌های طبیعی (NGL) از سال 1960 وجود داشته و نزدیک به 30 سال است که به صورت تجاری استفاده می‌شود. مشکل اینجا بود که این نسل زبان خیلی در کارکرد موفق نبود. به عبارتی کیفیت متن تولید شده همانند زبان کامپیوتری و ماشینی بود. بعدها محرک‌های محتوا وارد شدند و بازنویسی محتوا پرداختند. این امید می‌رفت که محتوای تولید شده توسط رایانه و ربات‌هایی مانند الگوریتم گوگل، به عنوان محتوای جدید تلقی شوند. هرچند که باز این مسئله ناموفق بود.

چند سال پیش، مدل‌های جدیدی برای تغییرات در هوش مصنوعی عرضه شدند که تا حدی توانستند مشکلات قبلی در خصوص تولید متن شبیه به زبان انسان را برطرف کنند. نکته مهم اینکه در حوزه هوش مصنوعی مرتبط در تولید محتوا دیگر نیازی به دانستن ریشه و معنای کلمات نیست. به عبارتی دیگر نیازی نیست نگران پیروی کردن از قوانین بود؛ خود الگوریتم هوش مصنوعی بدون دخالت انسان، تمامی این قوانین را بررسی خواهد کرد. اگر بخواهیم که خیلی ساده بگوییم، با ورود هوش مصنوعی می‌توان گفت که کامپیوترها هم بهتر می‌توانند یاد بگیرند و هم اینکه خیلی بهتر و سریع‌تر بنویسند. شاید این پیشرفت تا الآن باعث ایجاد نگرانی شود؛ اما باید گفت که برعکس خیلی از پیشرفت هایی که باعث کنار رفتن چیزهای زیادی شد، در اینجا کمک کننده است.
هوش مصنوعی به ‌اندازه‌ای که فکر می‌کنید، باهوش نیست

برخی فکر می‌کنند که هوش مصنوعی بیاید، انسان‌ها باید کنار بروند؛ اما آن‌ها به یک چیز دقت ندارند. تمامی ابزارها توسط خود انسان‌ها ساخته می‌شوند. در خصوص هوش مصنوعی، باید فردی یا برنامه نویسی بتواند آن را بسازد و به او بگوید که انسان چیست و چگونه فکر می‌کند و چه چیزهایی می‌خواهد. به عبارتی AI نقش دانشجو را دارد و انسان معلم اوست. دانشجو فقط تکالیفش را انجام می‌دهد و این معلم است که مهر تائید یا ردی بر کیفیت تکالیف او می‌زند. پس نباید فکر کرد که با آمدن چنین پیشرفتی، زندگی انسان‌ها هم تباه می‌شود.
تأثیر محتوای فعلی هوش مصنوعی

باید گفت که هوش مصنوعی یک ابزار کمک کننده خواهد بود؛ به ویژه برای آن‌هایی که از نوشتن متنفر هستند یا نمی‌دانند که چگونه شروع کنند. هوش مصنوعی در اینجا به کمک می‌آید. مهم‌ترین بخش برای یک نویسنده چگونگی شروع و ساختاربندی مطلب است که با استفاده از AI می‌توان آن را انجام داد. باید گفت که هوش مصنوعی در تولید محتوا کمک می‌کند تا بتوان یک مطلب را از روش‌های مختلفی بیان کرد. به این صورت کاربر می‌تواند تمرکز خود را روی بهبود دیگر بخش‌ها قرار دهد و نگرانی بابت نوشتن یک مطلب یکسان برای موقعیت‌های مختلف نداشته باشد. البته تأثیر AI فقط بر تولید محتوا نیست؛ بلکه می‌تواند باعث اتحاد ارتباطات بین بخش‌ها و کانال‌های مختلف مانند ایمیل، وب سایت و غیره شود.

نتیجه گیری

تبدیل گفتار به نوشتار و همچنین جست‌وجوی صوتی می‌توانند دو تأثیر استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا موثر در سئو سایت باشند. نویسنده نباید چنین چیزی را یک رقیب ببیند، بلکه باید از آن برای بهبود کیفیت مطلب خود استفاده کند. پایین آمدن میزان خطا و افزایش سرعت در تولید، دو مزیتی هستند که AI می‌تواند داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: