April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

همانطور که میدانید تین کلاینت و زیرو کلاینت جز پر استفاده ترین محصولات سخت افزاری موجود هستند که کاربرد و قابلیت های فروانی در اماکن خصوصی و غیرخصوصی دارند. اما مهمترین نکته ای که شما رو راغب به  خرید تین کلاینت و زیروکلاینت می کنه اینه که با خرید این محصولات پول رو تو جیبت نگه میداری.
چیدمان و دکوراسیون و نظم در حرفه، سازمان، ارگان، کتابخانه، کافی نت و غیره بسیار بسیار مهم و بر روی ذهن و جذب مخاطب یا مشتری تاثیر گذار است.
 پس یک مزیت بسیار مهم در تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها، شکل و شمایل حرفه ای، سبک، کم جا، و کم ارتفاع میباشد که میتوان حتی جایگزین کیس های عظیمی که بسیاری از فضای پیرامون پرسنل یا مراجعه کننده را اشغال میکند، شود.
امروزه با توجه به شرایط مالی که کلیه ی مشاغل را در دچار بحران کرده است برای صرفه جویی در هزینه ها میبایست بهترین انتخاب ها را انجام دهیم .برای مثال در شرکت ها برای صرفه جویی در هزینه ها یکی از راه ها و انتخاب های صحیح این است که از مینی کامپیوتر یا همان کامپیوتر های جمع و جور استفاده کنیم. چرا که کافی است یک سری دسترسی ها را به تین کلاینت یا همان کامپیوتر های کوچک دهیم تا مراجعه کنندگان بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند. 

قیمت تین کلاینت و زیروکلاینت 

خرید تجهیزات با صرف هزینه کم و کارایی زیاد را می توان از مهمترین اصول و چالشی که پیش روی صاحبین مشاغل است بیان کرد. از عمده ترین دلایل صرفه اقتصادی تین کلاینت و زیروکلاینت به دلیل حذف تجهیزات غیر نیاز و تجمیع آنها در سرور مرکزی می باشد.
 به عنوان مثال هنگام راه اندازی دسکتاپ مجازی (virtual desktop) که تمامی کلاینت‌ها به سرور متصل می شوند هاردهای سرور مرکزی وظیفه ذخیره اطلاعات و اجرای نرم افزارهای گوناگون را دارند. در یک شبکه مجازی، تین کلاینت و زیروکلاینت تنها وظیفه نمایش اطلاعات بر اساس دسترسی هایی که سرور مرکزی در اختیار آنها قرار می دهد را دارند.

قیمت تین کلاینت و زیروکلاینت

مقایسه مصرف برق تین کلاینت، با دیگر سیستم ها

طبق تحقیقات انجام شده درمورد مصرف برق تین کلاینت ها، کامپیوتر ها، لپ تاپ ها میتوانیم با جرات اختلاف صرفه جویی و مصرف برق را باصدای بلند فریاد بزنیم.
اولویت در بالاترین مصرف برق را در کامپیوتر ها و متوسط رو به بالا ی مصرف برق را در لپ تاپ ها و کم مصرف ترین وصرفه جو ترین رتبه را میتوانیم به تین کلاینت ها اختصاص دهیم زیروکلاینت ها از نظر عملکرد ، امنیت ، سهولت مدیریت ، همراه با کمترین هزینه تعمیر و تعویض امتیاز بسیار بالایی دارد و از نظر مصرف انرژی نیز بسیار کم مصرف هستند. ( بسته به نوع زیرو کلاینت ها حتی به اندازه پنج وات قدرت مصرف نیز کاهش دارند)
 هنگامی که کارکنان مشغول کار نمی باشند، برای صرفه جویی بیشتر در هزینه های عملیاتی می توان زیرو کلاینت ها را "خاموش" کرد، با توجه به کاهش بسیار زیاد هزینه های برق در صورتی که شرکت و سازمان شما تعداد سیستم های بسیار زیادی را استفاده می کند، مدرت زمان بازگشت سرمایه و هزینه های خرید سیستم های شما بسیار کوتاه خواهد بود.
همچنین جهت پایدار بودن سیستم ها در صورت نیاز به UPS و برق اضطراری با توجه به کم مصرف بودن این سیستم ها، هزین های خرید و راها اندازی ups شما نیز کاهش خوهد یافت. و در صورت بروز مشکل در هر یک از دستگاه ها می توان آنها را در مدت پنج دقیقه جایگزین کرد زمان کمتری نسبت به یک فرد معمولی برای نوشیدن فنجان چای.


هزینه خرید تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها

با توجه به اینکه قیمت جزو فاکتورهای مهم برای خرید تجهیزات می باشد، تین کلاینت و زیروکلاینت  بسیار قیمت مناسب و بصرفه تری به نسبت کامپیوتر ها و باقی سیستم ها دارد. در تصور برخی از افراد این باور وجود دارد که این اختلاف قیمت حتما در کارایی سیستم ها تفاوت ایجاد می کند، در پاسخ به این باور مرسوم باید گفت، شما قصد دارید تجهیزات مناسب برای کسب و کار و دفتر خود خرید کنید که از پس فعالیت های روزمره شما براید، طراحی تین کلاینت ها براساس این امر است که تعدادی از قطعات آن جایگزین قطعات کارامدتر برحسب استفاده کلاینت ها ( کاربران) می باشد و برخی قطعات از  طراحی آن حذف شده، این امر و مواردی که در ادامه خواهیم گفت اختلاف قیمت را توجیه خواهد کرد.


هزینه های سرویس و پشتیبانی تین کلاینت ها زیروکلاینت ها

همانگونه در این مطلب چند بار تکرار شد، با توجه به استفاده از قطعات کمتری که در تین کلاینت ها به نسبت کیس های کامپیوتری استفاده شده است در صورت بوجود امدن خرابی یا نیاز به سرویس تین کلاینت ها، هزینه ی پشتیبانی و بروز رسانی سیستم تین کلاینت و زیرو کلاینت بصورت سالانه بسیار به صرفه تر خواهد بود البته میزان خرابی و نقص یا نیاز به سرویس در سیستم های تین کلاینت و زیرو کلاینت به نسب کیس های کامپیوتری بسیار کمتر است.


کاهش انرژی مصرفی با استفاده از تین کلاینت و زیرو کلاینت ها

انرژی که تین کلاینت ها مصرف می کنند بسیار کمتر از انرژی اکتریکی مصرفی در کامپیوتر ها می باشد به صورت عددی می توان گفت تین کلاینت ها برق مصرفی حدودا 10 الی 20 وات دارند و کامپیوتر ها انرژی معادل 200 وات مصرف میکنند. دلیل این تفاوت بخاطر استفاده از و جایگزین کردن قطعات کم مصرف تر است.

پشتیبانی زیروکلاینت و تین کلاینت


طول عمر تین کلاینت و زیرو کلاینت ها

همانگونه که می دانید در زیرو کلاینت ها و تین کلاینت ها از یکسری قطعات مکانیکی به نسبت کیس ها کمتر استفاده شده است. در نظر داشته باشید حذف این قطعات، به منزله کاهش عملکرد تین کلاینت ها نیست بلکه به منزله استفاده از قطعات متناسب با فعالیت اپراتورهای اداری و شرکتی می باشد. بطور مثال استفاده از فن در کیس ها در صورتی که دوچار نقص یا خرابی شود بر روی دیگر قطعات سیستم تاثیر گذار است ولی در تین کلاینت ها فن وجود ندارد و همین امر باعث افزایش طول عمر تین کلاینت ها، نزدیک به دوبرابر به نسب کیس های کامپیوتری است.
شاید بپرسید حذف فن موجب اسیب رسیدن به قطعات داخلی می شود ولی با توجه به اینکه در تین کلاینت ها قطعاتی که نسبت به دما حساس هستند حذف یا تغییر ماهیت داده اند، عملا عدم نیاز به استفاده از فن در تین کلاینت ها را توجیه میکند.
با توجه به اینکه در طراحی تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها از تجهیزات محدودتر و کم مصرف تری استفاده میشود بنابراین به نسبت کامپیوترها طول عمر بیشتری دارند همچنین هزینه های سرویس و نگهداری کیس های کامپیوتری به نسبت زیرو کلاینت و تین کلاینت ها بسیار بالاتر است و همچنین تین کلاینت ها نیاز به سرویس کمتری دارند.


فضای مورد نیاز زیروکلاینت و تین کلاینت ها

با وجود میزکار بسیار شلوغ پرسنل و کارکنان اداره جات استفاده بهینه از فضا بسیار مهم است ، همانطور که می دانید در یک واحد و سازمان اداری از چندین سیستم رایج مانند پرینتر، اسکنر، تلفن، سیستم کامپیوتر و متعلقات و ... بسیاری استفاده می شود، علاوه بر کارایی های عنوان شده د رمورد زیروکلاینت این مزیت به عنوان فضای کمی که اشغال میکنند نیز از نظر اپراتور و کارکنان اداری بسیار حائز اهمیت می باشد.


مدت زمان کارایی تین کلاینت ها

از جمله از مهمترین نکات در خصوص تین کلاینت ها که آنها را به انتخاب مناسبی برای استفاده در دفاتر و شرکت ها  مبدل می کند مدت زمان آماده باش و بوت تین کلاینت ها می باشد، تین کلاینت ها فن ندارند و به دلیل این است که تجهیزاتی که در تین کلاینت ها استفاده می شوند کم مصرف و تولید حرارت کم می کند و همین امر باعث سرعت پردازش و مدت زمان اماده باش بهتری خواهد بود. بطوریکه اگر هفت روزه هفته شبانه روز تین کلاینت شما روشن باشد سرعت آن و مدت زمان آماده باش آن تغییری نخواهد کرد.


تین کلاینت ها مناسب برای جفت شدن با تجهیزات دیگر

تین کلاینت ها از نظر بروزرسانی و هماهنگ شدن با دیگر تجهیزات بسیار کار آمد هستند، بطور مثال در یک واحد اداری تجهیزات دیگر مانند پرینتر، اسکنر، تلفن و... وجود دارد که برای تبادل اطلاعات و یا انالیز اطلاعات بسیار استفاده می شود، تین کلاینت ها به سادگی با دیگر تجهیزات هماهنگ و متصل می شوند چرا که در بسیاری از کیس های کامپیوتری نیاز به بررسی می باشد که برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری برای متصل شدن با یکدیگر تداخل ایجاد نکنند.

مزیت های اقتصادی تین کلاینت


چرا تین کلاینت و زیرو کلاینت برای تمامی شرکت ها و کسب و کارها مقرون به صرفه است؟ 

در بررسی هایی که در بسیاری از اماکن و مراکز انجام شده است ، قیمت بصرفه در خرید تین کلاینت و یا زیروکلاینت قطعا هر مدیری را به خرید آن ترغیب میکند.از طرف دیگر باتوجه به این که هر کسب و کاری به تعداد زیادی سیستم نیاز دارد خرید بالای سیستم کامپیوتری قطعا هزینه بالایی را به همراه دارد و همچنین پشتیبانی و سرویس دهی نیز نیازمند زمان و هزینه خواهد بود.
با نصب تین کلاینت ها ایمنی سیستم های کامپیوتری حفظ میشود و هم اینکه هزینه کمتری در نگهداری نسبت به سیستم های کامپیوتری گذشته بهمراه دارد .مورد دیگر اینکه با یکپارچه کردن سیستم ها رایانه ای و مجازی سازی این مراکز و کسب و کارها میتوانید بهترین خدمات و امکانات را برای مشتریان با هزینه های کمتری در نظر بگیرید

شایان ذکر است در این حالت مدیر در هر کجا که باشد و با هر دستگاهی که به همراه داشته باشد براحتی به تمامی سیستم ها و دسکتاپ های موجود در مرکز دسترسی خواهد داشت و در آن واحد میتواند هم سیستم حسابداری را مدیریت کند و هم سیستم رزواسیون را بررسی نماید و هم دیگر مکان ها و نرم افزارها را!

نتیجه گیری

در این مقاله بصورت کلی تعریفی از تین کلاینت و زیرو کلاینت داشتیم و کلیه ی مزایا و معایب مربوط به تین کلاینت و زیرو کلاینت را در مراکز و اماکن مختلف برای اطلاعات و تصمیمات شما برای خرید تین کلاینت و زیرو کلاینت از فروشگاه اینترنتی ایمن نت عنوان کردیم.
در دنیای امروز جهت حفظ امنیت و کاهش هزینه ها استفاده از تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها بهترین گزینه برای شرکت های کوچک و بزرگ و اداره های صنعتی میباشد. با توجه به اینکه در یک سیستم اداری، تعداد دستگاه های مورد نیاز بسیار زیاد است براورد هزینه برای تامین این تعداد سیستم بسیار مهم است؛ تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها با توجه به هزینه ی خرید بسیار کمی که به نسبت کیس های کامپیوتری دارند، مطمئنا گزینه ی بهتری برای تامین سیستم های مورد نیاز یک اداره می توانند باشند. حفظ امنیت، سهولت نگهداری، انعطاف پذیری، کاهش هزینه ها و موارد اینچنینی همگی از مواردی هستند که استفاده از تین کلاینت و زیرو کلاینت را به ما توصیه میکند.

شرکت ایمن شبکه هوشمند به عنوان یک شرکت معتبر فروشنده و پشتیبان انواع تین کلاینت های HP در ایران می باشد. همکاران واحد فنی و فروش ما آماده ارائه مشاوره در زمینه راه اندازی شبکه های مجازی مبتنی بر تین کلاینت ها در ابعاد سازمانی می باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: