April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۳۴۱
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه صنعت‌کاران ایران از نحوه افزایش دستمزد کارگران انتقاد کرد.
افزایش دستمزد‌ها نتیجه منفی بر معیشت مردم دارد؟
محسن حاج محمدی در خصوص سیاست کنترل نرخ تورم به‌جای افزایش دستمزد‌ها گفت: دستمزد کارگران و کارمندان در ماه‌های پایانی سال و بدون در نظر گرفتن نرخ تورم سال آینده پیش‌بینی می‌شود که این پیش‌بینی غالباً مطابقتی با افزایش هزینه‌های زندگی ندارد.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها شاخص بزرگی برای مردم در زندگی آن‌ها است که موجبات نگرانی آن‌ها را فراهم می‌آورد به‌خصوص افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرفتار‌های زیادی را برای مردم درست کرده است.

دبیر اجرایی خانه صنعت‌کاران ایران بابیان اینکه واقعیت این است که انباشت تورم در طی سال‌های گذشته موجب شده تا افزایش دستمزد‌ها به هر نسبت تأثیری بر بهبود معیشت مردم نداشته باشد، افزود: بنابراین در صورت کنترل نرخ تورم و ایجاد ثبات در قیمت‌ها به‌جای افزایش حقوق و دستمزد‌ها بهتر می‌توان از ایجاد چالش‌های اقتصادی جلوگیری کرد.


نتیجۀ افزایش دستمزد‌ها چیست؟

این کارشناس حوزه کسب‌وکار با تأکید برافزایش نقدینگی و تورم درنتیجۀ افزایش دستمزدها، گفت: باید توجه داشت که افزایش نقدینگی یکی از موثرترین عوامل در ایجاد تورم است که کنترل آن و عدم استقراض از بانک مرکزی که در چند ماه گذشته دولت جدید این کار را انجام داده است موجب کنترل نرخ تورم و ثبات اقتصادی می‌شود و دیگر نیازی به افزایش دستمزد‌ها نخواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی بابیان این موضوع که با استفاده بهینه از سیاست‌های اقتصادی که در همه کشور‌های دنیا انجام می‌شود می‌توان به کنترل نقدینگی کمک کرد، افزود: به‌جای افزایش دستمزد‌ها می‌توانیم با اقدامات و برنامه ریزی‌های صحیح اقتصادی بر روند زندگی مردم تأثیر مثبت داشته باشیم.

این مدرس دانشگاه در پایان بیان کرد: هر زمان که عدد ورقمی به درآمد و دستمزد‌ها اضافه‌شده است حداقل ۲ برابر آن رقم نیز به هزینه‌های زندگی مردم اضافه‌شده است و این تجربه خوبی برای اتخاذ تصمیمات جایگزین است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: