April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۴۱۲
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
0
به گفته اردوغان، قانون کریپتو “بدون تاخیر” به پارلمان ترکیه ارسال خواهد شد.
جنگ رمزارزی ترکیه تمام شد
رجب طیب اردوغان (Recep Tayyip Erdogan)، رئیس جمهور ترکیه در نشستی با اقتصاددانان و رهبران تجاری که در کاخ دولما باغچه برگزار شد، فاش کرد که لایحه‌ای برای تنظیم ارز‌های دیجیتال آماده است.

به گفته اردوغان، قانون کریپتو “بدون تاخیر” به پارلمان ترکیه ارسال خواهد شد.

در ماه جولای (تیر)، ساکر ارجان گل (Sakir Ercan Gul)، معاون سابق وزیر دارایی، که در اوایل ماه جاری توسط رئیس جمهور برکنار شد، به رسانه‌های محلی گفت که مقررات ترکیه، چارچوب‌هایی را که در ایالات متحده و کشور‌های اروپای غربی اجرا می‌شود، مدل می‌کند. قانون کریپتوکارنسی انواع مختلفی از دارایی‌های دیجیتال را تعریف کرده و اقداماتی را برای حمایت از سرمایه گذاران معرفی می‌کند.

همانطور که U.Today گزارش داده است، بانک مرکزی ترکیه در ماه آوریل (فروردین)، فرمانی مبنی بر ممنوعیت استفاده از ارز‌های دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت منتشر کرد.

در ماه سپتامبر (شهریور)، اردوغان گفت که ترکیه با رمزارز‌ها “در جنگ” است. این اظهارات ناخوشایند باعث سر و صدایی در جامعه ارز‌های دیجیتال محلی شد.

ترک‌ها در میان سقوط لیر به ارز‌های دیجیتال روی می‌آورند

ارز فیات محاصره شده در برابر دلار آمریکا در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) به پایین‌ترین حد خود سقوط کرد و بیش از ۶۰ درصد از ارزش خود را از ابتدای روز از دست داد. این سقوط به سیاست تسهیل پولی تهاجمی بانک مرکزی مرتبط بود. در همان هفته، لیر به دلیل طرح پس‌اندازی که اردوغان رونمایی کرد و دخالت‌های بانک دولتی فوق‌العاده، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

نوسانات بسیار زیاد لیر باعث شد که ترک‌ها بیشتر به ارز‌های دیجیتال روی بیاورند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Chainalysis و Kaiko، تعداد معاملات کریپتو در برابر این ارز در اوایل این هفته، از یک میلیون گذشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: