به نقل از روابط عمومی بانک
کشاورزی، خدارحمی در جمع مدیران شعب این بانک در استانها که صبح روز شنبه چهارم دی ماه با حضور دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب ضمن قدردانی از تلاشهای کارکنان سراسر کشور در تحقق برنامههای این حوزه، خاطرنشان کرد:در شرایط کنونی به مرز حساسی از لحاظ پایداری منابع رسیده ایم که باید آن را حفظ کنیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت:برای دومین سال پیاپی اهداف تجهیز منابع این بانک محقق شده و در وضعیت مناسبی قراردارد، اما شرایط برای فعالیت بیشتر در این زمینه وجود دارد و باید در فرصت باقیمانده تا پایان سال برای دسترسی به منابع ارزان قیمت تلاش مضاعفی داشته باشیم.
وی با اشاره به ضرورت تحقق برنامههای وصول مطالبات، بر مدارا با مشتریان در این حوزه نیز تأکید و خاطرنشان کرد:با برخی مشتریان که بنا به دلایل مختلف به ویژه افزایش قیمتها در بازپرداخت بدهی خود با مشکل مواجه هستند، با رعایت صرفه و صلاح بانک باید مساعدت کنیم.
خدارحمی با بیان اینکه در حال حاضر به درجهای از توازن در منابع و مصارف رسیده ایم متذکر شد: ضمن حفظ این شرایط، برای ارتقای وضعیت موجود، تقویت ارتباط با مشتریان و فروش خدمات باید بیشتر تلاش کنیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات وظیفه ذاتی ماست، اما مطابق برنامه حرکت کردن یک اصل است، بر مدیریت اعتبارات و دقت بیشتر در پرداخت تسهیلات با در نظر گرفتن حجم منابع تأکید و خاطرنشان کرد:جریان پرداخت تسهیلات باید با جریان جذب منابع همسو باشد، زیرا کنترل و دقت نظر در این زمینه به پیشبرد اهداف بانک کمک میکند.
خدارحمی افزود: میزان منابع اختصاص یافته به مکانیزاسیون بخش کشاورزی ۳هزارمیلیارد تومان بود، اما تا کنون ۴هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی میزان تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج توسط این بانک را ۲۹۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:این میزان تسهیلات به بیش از ۲۸هزار نفر از متقاضیان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تعامل بانک کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی به سطح قابل قبولی رسیده و جایگاه ویژهای دارد اظهارداشت:بانک کشاورزی در حال حاضر به دلیل اینکه جریان سرمایه گذاری و حمایت از تولید بخش کشاورزی را پیش میبرد، نقطه قوت این بخش است و این نقش و جایگاه باید ارتقا یابد.
خدارحمی بر پیگیری طرحهای اولویت دار در استانها اشاره کرد و افزود: صدور دامدار کارت با هدف کمک به جامعه روستایی و عشایری کشور یکی از این اولویتها است که از طریق آن به به رفع چالش نقدینگی دامداران کمک میکنیم لذا ضروری است همکاران بانک در سراسر کشور صدور دامدار کارت تسریع کنند.
وی با اشاره به جایگاه مشتری در بانک، بر نقش تعامل سازنده با مشتریان تأکید و تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات مشتریان و رعایت حال آنان نقش به سزایی در توسعه و تعمیق روابط و مناسبات بین بانک و مشتری دارد و انتظارمی رود مدیران شعب بانک در استانها ضمن رعایت صرفه و صلاح بانک، نسبت به تقویت خوشنامی بانک کشاورزی و گسترش تعامل با مشتریان همچنین تکریم آنان توجه ویژهای داشته باشند.
مدیرعامل بانک کشاورزی تعامل سازنده با همکاران را نیز یکی دیگر از ضرورتها و عوامل تعیین کننده در پیشبرد برنامههای بانک دانست و یادآور شد: تقویت روحیه کارکنان و رعایت اخلاق مهمترین مولفه در گسترش ارتباط سازنده با کارکنان است.