April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۸۳۳۰
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
0
رشد ۲۸ درصدی حجم و افزایش ۲۴درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در ۹ ماه گذشته در فرابورس ایران رقم خورد.
رشد معاملات اوراق تسهیلات مسکن فرابورس در ۹ماه گذشته
نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ۹ ماه گذشته نشان می‌دهد طی ۱۸۲ روز معاملاتی تعداد ۴۵۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ورقه بهادار در ۸۰ میلیون و ۱۴۴ هزار نوبت به ارزش ۲۵۳۳۰ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال در بازار‌های فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افت ۱۱ درصدی حجم، کاهش ۵۶ درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۴۴ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس از ابتدای امسال تا پایان آذر تغییر مالکیت ۱۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۹۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۴۶ میلیارد و ۹۲۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۱۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۵۶ درصدی حجم و کاهش ۴۴ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت ۲۷ درصدی حجم و کاهش ۷۴ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با ۹ ماه نخست ماه سال ۹۹ است.

این گزارش می‌افزاید: در بازار ابزار‌های مالی نیز تعداد ۲۳ میلیارد و ۷۲۸ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۲۱۸۷۹ هزار و ۶۳ میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۸۵۹ درصدی حجم و ۸۷۲ درصدی ارزش معاملات این بازار در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۸۰ میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۸۰۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال و ۳۱ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۲۰ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۴۰ درصدی حجم و رشد ۲۱ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۲۸ درصدی حجم و افزایش ۲۴ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با ۹ ماه نخست پارسال دارد.

این در حالی است که شاخص فرابورس ایران از ابتدای امسال تا کنون ۳ درصد افزایش و ارزش معاملات بازار نیز ۱۰.۳ درصد افت را تجربه کرده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: