April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۸۸۷۲
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
0
شرکت فولکس واگن با مارک‌های دیگری که زیر برند اصلی خودش دارد نظیر آئودی، لامبورگینی و پورشه، سال گذشته موفق شده بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو به چینی‌ها بفروشد.
خودروهای جذاب در بازار خودرو
شرکت خودروسازی فولکس‌واگن قصد دارد فروش خودرو‌های برقیِ خود با عنوان سری آی‌دی (ID) به چین را دو برابر کند. البته این احتمال وجود دارد که این شرکت برای تامین قطعات نیمه هادی با مشکلاتی مواجه شود و این امر می‌تواند روی تولیداتش اثر منفی بگذارد.

شرکت فولکس واگن خودرو‌های سری آی‌دی را با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت سایک موتور (شرکت صنایع خودروسازی شانگهای) و گروه فاو (شرکت خودروسازی دولتی چینی) تولید می‌کند. از آن‌جا که چین بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های برقی است، نقش مهمی در رویا‌های بلند پروازانه فولکس واگن در زمینه این دسته از خودرو‌ها ایفا می‌کند.

شرکت خودروسازی آلمانی، سال گذشته ۷۰ هزار و ۶۲۵ دستگاه خودروی برقی آی‌دی به چینی‌ها فروخت. این در حالی است که هدف فولکس‌واگن، فروش ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی بود. البته همه‌گیری کرونا در این زمینه بی‌تاثیر نبوده و منجر به کاهش تولید خودرو شده است. اما مشکلات مربوط به تامین قطعات هم دردسر‌هایی برای تولید خودرو‌های برقی به وجود آورده است.

چالش قطعات نیمه هادی

استفان ولنشتاین، مدیر بخش چینِ فولکس واگن گفته این خودروساز مطابق برنامه‌هایش قصد دارد فروش خودرو‌های برقی به چین را دو برابر کند، اما در حال حاضر تامین برخی قطعات نیمه هادی مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است. البته او به‌رغم این مشکلات، تاکید کرده که نسبت به دو برابر کردن سقف فروش، خوشبین است.

شرکت فولکس واگن با مارک‌های دیگری که زیر برند اصلی خودش دارد نظیر آئودی، لامبورگینی و پورشه، سال گذشته موفق شده بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو به چینی‌ها بفروشد. به گفته ولنشتاین، فولکس واگن قصد دارد امسال میزان فروش خودرو‌های خود به چین را ۱۵ درصد یا ۵۰۰ هزار دستگاه، افزایش دهد. اما تحقق این هدف کاملا به شرایط تامین قطعات بستگی دارد.

کمبود تراشه‌هایی که در حس‌گر‌های ترمز‌های خودرو‌ها به کار می‌رود باعث شد بسیاری از خودروسازان در سرتاسر جهان تولید خود را متوقف یا معلق کنند. همین امر باعث شده قیمت خودرو‌های مستعمل افزایش پیدا کند چرا که مصرف‌کنندگان دوباره متقاضی خودرو‌های دستِ دوم هستند.

رشد بازار خودرو‌های برقی در چین باعث شده خودروسازان خارجی با همتایان چینی خود رقابت شدیدی در بازار داشته باشند، اما همچنان تولیدکنندگان چینی در زمینه تولید خودرو‌های هوشمند چند پله بالاترند. بازار خودرو‌های برقی در سلطه برند‌های چینی است. دو برند چینی رتبه نخست را در این زمینه دارند و بعد نام تسلا را در جایگاه سوم می‌بینیم. پس از آن هم تا رتبه دهم، خبری از برند‌های غیرچینی نیست.

خودروسازانی مانند فولکس‌واگن، جنرال موتورز و تویوتا در زمینه تولید خودرو‌های برقی کاملا از همتایان چینی خود عقب مانده‌اند. حدودا ۱۵ درصد از خودرو‌های مسافربری که سال گذشته تا نوامبر در چین خریداری شده‌اند، برقی بوده‌اند.

منبع:اکو ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: