عملکرد بازار سرمایه در ۲۲ دی ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۶۸۹۲۶
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۵۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در بیش از ۳۲۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.
بورس هفته را نزولی تمام کرد
در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۵۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در بیش از ۳۲۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۴۲۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پسرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی پردیس شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، پتروشییم فناوران و پالایش نفت بندرعباس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۵۲۶ میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان در ۱۷۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۶ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۱۰۱ واحد قرار گرفت.
 

بیشتر بخوانید: شاخص سبز شد

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و نفت ایرانول بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

در همین رابطه برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: نکته بسیار خوب و امیدوارکننده بازار این است که علی رغم اینکه شاخص کل وضعیت خوبی ندارد شاخص هم وزن قوی‌تر ظاهر شده و ۸۶۴ واحد مثبت است.

وی ادامه داد: این نشان‌دهنده اقبال سهم‌های کوچک است. بازار به سمت شناسایی کف‌های قطعی پیش می‌رود و من به آینده بازار امیدوارم. البته مثبت‌ها قوی نیستند. حجم معاملات زیاد نیست و ارزش معاملات خرد کم است. ولی پول هوشمندی در بازار می‌بینم.

حق شناس گفت: عرضه کلیه محصولات پتروشیمی در بورس کالا نه تنها به نفع صنایع پایین دستی است، بلکه به سود صنایع بالادستی، مردم و کل اقتصاد و تولید کشور است و باید از طرح وزارت صمت در این زمینه حمایت شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: